Psychologie pedagogiky ve vztahu k IT - 5 hodin
Obsah kurzu
Naučte se porozumět principům psychologie pedagogiky ve vztahu žák/učitel a ve vztahu k IT.
Délka kurzu: 5 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Psychologie pedagogiky ve vztahu k IT, MSMT-5753/2017-1-310
Z obsahu kurzu:
Nejprve se seznámíte s pedagogickou psychologií ve vztahu k žákovi – dozvíte se, v čem spočívá školní úspěšnost (předpoklady dítěte, sociokulturní handicap) a jaká je problematika školní neúspěšnosti.
Naučíte se motivovat žáky a získáte dovednost rozpoznat osobnost žáka. Vyzkoušíte si účinné metody hodnocení, klasifikace a rozdávání odměn či trestů.
Dále si osvojíte potřebné informace o psychologii ve vztahu k učiteli – poznáte definici osobnosti učitele a naučíte se tzv. autodiagnostiku.
Poznáte, jaký by měl být vztah učitel-žák.
Zjistíte, jak vybudovat pozitivní klima ve třídě a jaká je jeho efektivnost a důležitost.
V posledním bloku kurzu se zaměříte na pedagogickou psychologii ve vztahu k IT – seznámíte se definicí informační technologie a pedagogiky obecně.
Poznáte, jak vzniká a co je závislost na technologiích a na praktických ukázkách si vyzkoušíte vhodné a nevhodné metody používání techniky ve výuce.
Obsah kurzu
Naučte se porozumět principům psychologie pedagogiky ve vztahu žák/učitel a ve vztahu k IT.
Délka kurzu: 5 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Psychologie pedagogiky ve vztahu k IT, MSMT-5753/2017-1-310
Z obsahu kurzu:
Nejprve se seznámíte s pedagogickou psychologií ve vztahu k žákovi – dozvíte se, v čem spočívá školní úspěšnost (předpoklady dítěte, sociokulturní handicap) a jaká je problematika školní neúspěšnosti.
Naučíte se motivovat žáky a získáte dovednost rozpoznat osobnost žáka. Vyzkoušíte si účinné metody hodnocení, klasifikace a rozdávání odměn či trestů.
Dále si osvojíte potřebné informace o psychologii ve vztahu k učiteli – poznáte definici osobnosti učitele a naučíte se tzv. autodiagnostiku.
Poznáte, jaký by měl být vztah učitel-žák.
Zjistíte, jak vybudovat pozitivní klima ve třídě a jaká je jeho efektivnost a důležitost.
V posledním bloku kurzu se zaměříte na pedagogickou psychologii ve vztahu k IT – seznámíte se definicí informační technologie a pedagogiky obecně.
Poznáte, jak vzniká a co je závislost na technologiích a na praktických ukázkách si vyzkoušíte vhodné a nevhodné metody používání techniky ve výuce.