Projekt zapojil učitele a vedoucí pracovníky 14 mateřských škol z různých oblasti Moravskoslezského kraje - vybavil je k tomu, aby byli schopni vkládat prvky polytechnické výuky do učebního a výchovného plánu mateřské školy. Projektem byly vytvořeny a cílové skupině poskytnuty 2 vzdělávací programy: Rané technické vzdělávání za pomoci stavebnicových systémů a Rozvoj týmové spolupráce ve výuce předškolních dětí, a dále bylo zástupcům MŠ umožněno absolvování tuzemské stáže v Bohumíně a zahraniční stáže v Dánsku ve školkách, kde již polytechnická výuka probíhá.
Cíl projektu:
Hlavním cílem projektu je poskytnout učitelům i vedoucím pracovníkům 14 zapojených MŠ metody a přístupy rozvoje polytechnického vnímání ve výuce a výchově dětí, které jsou zároveň v jejich prostředí snadno využitelné.
Hlavní cíle projektu:
Stručný obsah projektu:
Projekt zapojuje učitele a vedoucí pracovníky 14 MŠ z různých regionů MSK, které chce kompetenčně vybavit k tomu, aby byli schopni vkládat prvky polytechnické výuky do učebního a výchovného plánu MŠ.
Projektem budou vytvořeny a CS skupině poskytnuty 2 vzdělávací programy, kdyždý z nich proběhne v 5 bězích: DVPP Rané technické vzdělávání za pomoci stavebnicových systémů a DVPP Rozvoj týmové spolupráce ve výuce předškolních dětí, jejichž výuka proběhne interaktivně, a dále bude zástupcům MŠ umožněno absolvování tuzemské a zahraniční stáže v zařízení pro předškolní vzdělávání, kde již polytechnická výuka dlouhodobě probíhá. Dále budou MŠ podpořeny v uplatňování získaných znalostí, dovedností a metod ze strany odborného garanta.
Cílová skupina:
- učitelé a také vedoucí/řídící pracovníci mateřských škol a školských zařízení vzdělávající předškolní děti podle platného RVP PV.
Z Moravskoslezského kraje se zapojily:
Podporované aktivity:
1. Podpora profesního rozvoje učitelů mateřských škol
2. Tuzemská a zahraniční stáž vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol
3. Osobnostní a sociální rozvoj učitelů mateřských škol
Projektem realizovaný akreditovaná DVPP:
1. Rozvoj týmové spolupráce ve výuce předškolních dětí
2. Rané technické vzdělávání za pomoci stavebnicových systémů