Úvod do supervize v pomáhajících profesích - 24 hodin

Obrázek kurzu
Balintovska skupina rozhovor sociální služby supervize týmová supervize

Obsah kurzu

Víte, jak efektivně využít supervize, jak definovat vlastní supervizní zakázku nebo jak zavést a následně provádět supervizi ve vlastní organizaci či úřadě? Seznamte se s uplatnitelnými pojmy a formami supervize v oblasti sociální práce.

Délka kurzu:  24 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do supervize v pomáhajících profesích, 2013/1556- PC/SP/VP

Z obsahu kurzu:

Na kurzu získáte znalosti o teoretických východiscích a praktické zkušenosti s obsahem supervize, historie supervize, vzdělávání v supervizi, formy supervize, osobnosti a způsobu práce supervizora.

1. den

První den budete věnovat teoretických informacím o supervizi. Pochopíte význam supervize v sociálních službách - pojem, historie, vzdělávání v supervizi, rozdělení supervizí, užitek supervize, obava ze supervize.

Pochopíte rozdíly mezi tradiční a systemickou supervizí -  způsoby koučování, struktura objektivistického a konstruktivistického rozhovoru - praktická ukázka individuální supervize

Definujete si tzv. Balintovskou skupinu - týmová supervize – struktura (prezentace, otázky, fantazie, „co bych dělal já“) - praktická ukázka Balintovské skupiny, smlouva o supervizi- vzor smlouvy o supervizi, náležitosti smlouvy.

2. den

Osvojíte si význam a definici supervize – vymezení – definice, cíle supervize, funkce a formy supervize. Představíte si základní principy supervize, úloha supervizora - řídící, vzdělávací a podpůrná funkce supervizora, naslouchání - jak aktivně naslouchat

Zjistíte, jak má vypadat struktura supervizního rozhovoru - objektivistický rozhovor  (expert)– vyšetření, diagnóza, zákrok, kontrola,  konstrukt. rozhovor  (partner)– slaďování vzájemných očekávání, společné téma/cíl, definování nástrojů a cest k dosažení budoucnosti, otvírání nových pohledů /na budoucnost, tvorba společného světa, kde problém už není, kontrola, zda děláme to, na čem jsme se domluvili, případná úprava „směrů“.

Představíte si cíle spolupráce s klientem - bezpečné prostředí, sebereflexe – kvalita práce, motivace k práci, předcházení syndromu vyhoření

3. den

Poslední den budete věnovat technikám supervizního rozhovoru - objektivistický rozhovor, konstrukt. Rozhovor. Zrekapitulujete si získané informace a budete mít možnost vše aktivně probrat s lektorem i dalšími účastníky.

Individuální domluva

Obsah kurzu

Víte, jak efektivně využít supervize, jak definovat vlastní supervizní zakázku nebo jak zavést a následně provádět supervizi ve vlastní organizaci či úřadě? Seznamte se s uplatnitelnými pojmy a formami supervize v oblasti sociální práce.

Délka kurzu:  24 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do supervize v pomáhajících profesích, 2013/1556- PC/SP/VP

Z obsahu kurzu:

Na kurzu získáte znalosti o teoretických východiscích a praktické zkušenosti s obsahem supervize, historie supervize, vzdělávání v supervizi, formy supervize, osobnosti a způsobu práce supervizora.

1. den

První den budete věnovat teoretických informacím o supervizi. Pochopíte význam supervize v sociálních službách - pojem, historie, vzdělávání v supervizi, rozdělení supervizí, užitek supervize, obava ze supervize.

Pochopíte rozdíly mezi tradiční a systemickou supervizí -  způsoby koučování, struktura objektivistického a konstruktivistického rozhovoru - praktická ukázka individuální supervize

Definujete si tzv. Balintovskou skupinu - týmová supervize – struktura (prezentace, otázky, fantazie, „co bych dělal já“) - praktická ukázka Balintovské skupiny, smlouva o supervizi- vzor smlouvy o supervizi, náležitosti smlouvy.

2. den

Osvojíte si význam a definici supervize – vymezení – definice, cíle supervize, funkce a formy supervize. Představíte si základní principy supervize, úloha supervizora - řídící, vzdělávací a podpůrná funkce supervizora, naslouchání - jak aktivně naslouchat

Zjistíte, jak má vypadat struktura supervizního rozhovoru - objektivistický rozhovor  (expert)– vyšetření, diagnóza, zákrok, kontrola,  konstrukt. rozhovor  (partner)– slaďování vzájemných očekávání, společné téma/cíl, definování nástrojů a cest k dosažení budoucnosti, otvírání nových pohledů /na budoucnost, tvorba společného světa, kde problém už není, kontrola, zda děláme to, na čem jsme se domluvili, případná úprava „směrů“.

Představíte si cíle spolupráce s klientem - bezpečné prostředí, sebereflexe – kvalita práce, motivace k práci, předcházení syndromu vyhoření

3. den

Poslední den budete věnovat technikám supervizního rozhovoru - objektivistický rozhovor, konstrukt. Rozhovor. Zrekapitulujete si získané informace a budete mít možnost vše aktivně probrat s lektorem i dalšími účastníky.