Čtenářská pregramotnost (MŠ) - 16 hodin

Obrázek kurzu
čtenářská pregramotnost DVPP metody čtenářské pregramotnosti RVPPV RWCT Šablony

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu I/2.3 - a) pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 16 hodin rozdělených do dvou dnů. Účastník kurzu si osvojí základní charakteristiku pojetí čtenářské pregramotnosti v českém předškolním vzdělávání z pohledu celoživotního vzdělávání.

Název vzdělávacího programu: Čtenářská pregramotnost v předškolním vzdělávání napříč RVPPV

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Hlavní vzdělávací cíle kurzu:

  • seznámit s jednotlivými rovinami čtenářské gramotnosti
  • prohloubit znalost frekventantů v otázce třífázového cyklu učení souvisejícího s kritickým myšlením
  • podat informace v oblasti dětské literatury včetně kritérií jejího výběru
  • seznámit s metodami rozvoje čtenářské pregramotnosti použitelnými v předškolním vzdělávání napříč RVPPV
  • formou dílen některé z těchto metod vyzkoušet v rámci vzdělávacího programu
  • sdílet zkušenosti z vlastní praxe s ostatními účastníky

Kurz je členěn na dva osmihodinové vyučovací moduly:

  • MODUL I - Konceptuální dimenze znalostí čtenářské gramotnosti a preprimárního vzdělávání (Zkušenosti z vlastní praxe, Dítě PV z vývojového hlediska, Čtenářská pregramotnost v českém předškolním vzdělávání, Kritické myšlení v MŠ)
  • MODUL II - Koncipace vzdělávacích oblastí a jejich vzájemné propojení - metody, postupy a inspirace k rozvíjení čtenářských dovedností dětí předškolního věku (Metody použité v PV, Praktická dílna pro účastníky, Literatura pro děti PV, Reflexe vzdělávacího programu)
Individuální domluva

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu I/2.3 - a) pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 16 hodin rozdělených do dvou dnů. Účastník kurzu si osvojí základní charakteristiku pojetí čtenářské pregramotnosti v českém předškolním vzdělávání z pohledu celoživotního vzdělávání.

Název vzdělávacího programu: Čtenářská pregramotnost v předškolním vzdělávání napříč RVPPV

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Hlavní vzdělávací cíle kurzu:

  • seznámit s jednotlivými rovinami čtenářské gramotnosti
  • prohloubit znalost frekventantů v otázce třífázového cyklu učení souvisejícího s kritickým myšlením
  • podat informace v oblasti dětské literatury včetně kritérií jejího výběru
  • seznámit s metodami rozvoje čtenářské pregramotnosti použitelnými v předškolním vzdělávání napříč RVPPV
  • formou dílen některé z těchto metod vyzkoušet v rámci vzdělávacího programu
  • sdílet zkušenosti z vlastní praxe s ostatními účastníky

Kurz je členěn na dva osmihodinové vyučovací moduly:

  • MODUL I - Konceptuální dimenze znalostí čtenářské gramotnosti a preprimárního vzdělávání (Zkušenosti z vlastní praxe, Dítě PV z vývojového hlediska, Čtenářská pregramotnost v českém předškolním vzdělávání, Kritické myšlení v MŠ)
  • MODUL II - Koncipace vzdělávacích oblastí a jejich vzájemné propojení - metody, postupy a inspirace k rozvíjení čtenářských dovedností dětí předškolního věku (Metody použité v PV, Praktická dílna pro účastníky, Literatura pro děti PV, Reflexe vzdělávacího programu)