Inkluze - nadaní žáci (ZŠ, SŠ) - 8 hodin

Obrázek kurzu
DVPP Inkluze nadaní žáci pedagog Šablony

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.

Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:

  • Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
  • Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
  • Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
  • Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
  • Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
  • Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.

Termíny

Datum Místo
18. 8. 2017 ve Vaší škole
18. 8. 2017 ve Vaší škole
Individuální domluva
18. 8. 2017 - 18. 8. 2017
08:00 - 16:00
ve Vaší škole
0 Kč (DPH se neplatí)
Obsazenost: 0/1

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.

Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:

  • Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
  • Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
  • Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
  • Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
  • Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
  • Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.

Obsah termínu

K termínu nebyl vložen žádný popis.

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.

Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.

Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:

  • Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
  • Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
  • Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
  • Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
  • Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
  • Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.

Lektoři

lektor-1

Mgr. Anna Doubková , lektor

Posláním Mgr. Anny Doubkové je  pomáhat v profesní reflexi a sebereflexi, a to především učitelům a vedení ve školách, ale i ve firmách; pomáhat kultivovat mezilidské vztahy a schopnost komunikovat. Mgr. Anna Doubková pracuje ve dvojici s PaedDr Karlem Tomkem - dvojice Doubková - Tomek působí po celé České republice.
lektor-2

PaedDr. Karel Tomek , lektor

je certifikovaným lektorem implementátorem pro společné vzdělávání. Pracuje ve stálém tandemu s Mgr. Annou Doubkovou (Doubková - Tomek, D&T, DaT) a stejně jako ona je pedagogem s dlouholetou pedagogickou praxí. Jejich témata jsou výukové metody, práce s motivací žáků i dospělých – učitelů i jiných pracovníků. Již druhou desítku let působí jako lektoři DVPP, a to i prostřednictvím moderních technologií (včetně eLearningu). Jsou autory různých článků, publikací a knih. Za důležité považují téma tvorby a následné inovace školních vzdělávacích programů, spolupracují s ČŠI při implementaci systémů InspIS ve školách. Práce se ŠVP je aktuální právě v období zavádění společného vzdělávání do praxe. Školám poskytují konzultace a metodickou podporu. Působí také jako koučové a mentoři v různých oblastech ve školství i mimo něj.