Inkluze - nadaní žáci (ZŠ, SŠ) - 8 hodin
Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.
Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:
- Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
- Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
- Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
- Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
- Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
- Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.
Termíny
Datum | Místo |
---|---|
18. 8. 2017 | ve Vaší škole |
Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.
Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:
- Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
- Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
- Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
- Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
- Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
- Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je rozšiřování uvědomění, znalostí a dovedností pedagogů základních a středních škol v oblasti rozvoje nadání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků základních a středních škol. Nabízený kurz má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Název vzdělávacího programu: Nadaní žáci a jejich podpora
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
Praxe ukazuje, že na běžných školách učitelé často konstatují, že nadané a obzvláště mimořádně nadané žáky na škole nemají. Poukazují také na další faktory, které jim brání v aktivním vyhledávání a systematické individuální podpoře nadaných a mimořádně nadaných žáků. Poslední roky se stále více soustřeďují na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V současnosti, kdy vstupuje v platnost novelizovaný školský zákona a prováděcí předpisy k němu je velká příležitost skutečně v praxi s využitím podpůrných opatření realizovat koncept společného vzdělávání. Znamená to věnovat se jak žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tak skupině žáků nadaných a mimořádně nadaných. Nabízený seminář má za hlavní cíl ukázat možnosti, které přináší změna právních předpisů i upravený RVP ZV.
Výsledky práce pedagogů se žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby, dávají naději, že pedagogové jsou schopni stejně intenzivně a úspěšně podporovat i žáky nadané a mimořádně nadané, pokud se na to zaměří a pokud k tomu budou mít podmínky. Náš seminář je zaměřen na důkladné zmapování podmínek a nástrojů úspěšné identifikace nadaných a mimořádně nadaných žáků, postupů jejich podpory ve škole i mimo ni, seznámení se s podpůrnými opatřeními v jednotlivých stupních podpory, která lze použít i se systémem podpory nadání v krajích.
Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:
- Stimulování nadání všech žáků (Osvědčené strategie pro vytvoření prostředí podporujícího všechny žáky)
- Diagnostika, spolupráce s odborníky (charakteristiky nadaného žáka, dvojí výjimečnost, pozorování žáků, evidence chování, apod.)
- Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb. (organizační, finanční, strategické)
- Krajské sítě podpory nadání (jejich organizace a možnosti)
- Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem (tvorba IVP mimořádně nadaného žáka, práce v prostředí interaktivního formuláře)
- Konkrétní zkušenosti z praxe, modelové situace, kazuistiky, otázky účastníků, ověření porozumění práce s nadanými žáky, jejich identifikací, diagnostikou a plánováním podpory.