Matematická gramotnost (ZŠ) - 16 hodin (3 varianty)

Obrázek kurzu
Algebra Aritmetika DVPP Geometrie matematická gramotnost Šablony

Obsah kurzu

Pedagogům budou v rámci tohoto vzdělávacího programu představeny různé metody a nástroje, které mohou efektivně využít ve své běžné pedagogické praxi při výuce matematiky.

Název a číslo akreditace: Matematika od zkušenosti k pravidlu a naopak 16/1, 16/2, 16/3; MSMT-32858/2016-1-865

Účastníci kurzu budou mít možnost s lektorkou formou diskuze nad zvolenými tématy procházet různé varianty metod a forem výuky, které mohou zařadit do své praxe v hodinách matematiky dle aktuální potřebnosti a také s přesným zacílením na požadavky a potřeby konkrétních skupin žáků.

V úvodu kurzu se účastníci seznámí s metodou vyučování v matematice - metoda VOBS, budou jim představeny její principy a zásady. Dále budou účastníci sdílet své dosavadní zkušenosti a nejčastěji využívané nástroje pro výuku matematiky ve svých hodinách a následně jim budou nabídnuty pro porovnání další možnosti.

Kurz je v rozsahu 16 vyučovacích hodin, lze jej realizovat také ve dvou osmihodinových nebo čtyřech čtyřhodinových blocích (rozdělení do dvou nebo čtyř dní).

Nabízíme tři různé varianty tohoto šestnáctihodinového kurzu.

První se zaměřením na algebru - soustavy rovnic, zlomky, slovní úlohy a násobilka.

Druhou se zaměřením na aritmetiku - aritmetické operace, tabulky, zaznamenávání procesu a trojčlenka.

Třetí se zaměřením na geometrii - obvod a obsah n-úhelníků, rovinná geometrie, 3D geometrie a povrch krychle.

Tyto varianty kurzu lze samozřejmě různě nakombinovat.

Individuální domluva

Obsah kurzu

Pedagogům budou v rámci tohoto vzdělávacího programu představeny různé metody a nástroje, které mohou efektivně využít ve své běžné pedagogické praxi při výuce matematiky.

Název a číslo akreditace: Matematika od zkušenosti k pravidlu a naopak 16/1, 16/2, 16/3; MSMT-32858/2016-1-865

Účastníci kurzu budou mít možnost s lektorkou formou diskuze nad zvolenými tématy procházet různé varianty metod a forem výuky, které mohou zařadit do své praxe v hodinách matematiky dle aktuální potřebnosti a také s přesným zacílením na požadavky a potřeby konkrétních skupin žáků.

V úvodu kurzu se účastníci seznámí s metodou vyučování v matematice - metoda VOBS, budou jim představeny její principy a zásady. Dále budou účastníci sdílet své dosavadní zkušenosti a nejčastěji využívané nástroje pro výuku matematiky ve svých hodinách a následně jim budou nabídnuty pro porovnání další možnosti.

Kurz je v rozsahu 16 vyučovacích hodin, lze jej realizovat také ve dvou osmihodinových nebo čtyřech čtyřhodinových blocích (rozdělení do dvou nebo čtyř dní).

Nabízíme tři různé varianty tohoto šestnáctihodinového kurzu.

První se zaměřením na algebru - soustavy rovnic, zlomky, slovní úlohy a násobilka.

Druhou se zaměřením na aritmetiku - aritmetické operace, tabulky, zaznamenávání procesu a trojčlenka.

Třetí se zaměřením na geometrii - obvod a obsah n-úhelníků, rovinná geometrie, 3D geometrie a povrch krychle.

Tyto varianty kurzu lze samozřejmě různě nakombinovat.

Lektoři

lektor-1

Mgr. Eva Nevídalová , lektor

Délka mé pedagogické praxe je 21 let. Na 1. stupni učím 17 let a mám praxi ve všech ročnících 1. stupně. Matematiku Hejného metodou učím 4 roky. Po supervizi jsem nastoupila do dlouhodobého lektorského kurzu k této metodě, lektoruji 2 roky. Mám za sebou Letní školu na Lučině, otevřené hodiny matematiky pro učitele, rodiče a kolegy ze školy. Účastním se dalšího vzdělávání H-matu pro lektory, kde se seznamuji s novinkami a předávám si zkušenosti s dalšími lektory. Na škole jsem metodikem pro matematiku vedenou Hejného metodou. Naši školu navštěvují pedagogové z jiných škol, kteří mají zájem o Hejného matematiku nebo se s touto metodou chtějí seznámit a podívat se na to, jak děti a učitelé pracují.