Mentoring - 250 hodin
Obsah kurzu
Tento dvouletý výcvik je určen pro pedagogické pracovníky 1. a 2. stupně ZŠ, s ukončeným vysokoškolským vzděláním a min. pětiletou aktivní praxí ve školství. Rozsah vzdělávacího programu činí 250 hodin rozdělených do teoretické části i řízené praxe. Účastník získá všechny potřebné nástroje a kompetence k tomu, aby byl schopen erudovaně poskytnout mentorskou podporu svým kolegům. Součástí dlouhodobého vzdělávacího programu je i distanční část formou e-learningu, v rámci kterého má účastník možnost využívat pracovní listy, videa, on-line testy, webináře či aktivní fórum.
Název vzdělávacího programu: Mentorské dovednosti
Číslo akreditace: MSMT-892/2016-2-39
Hlavní vzdělávací cíl kurzu:
- Prohloubit a rozšířit kompetence účastníků k výkonu mentorské podpory,která umožní rozvoj potenciálu ostatních pedagogů, jejich osobnosti, sebeuvědomění a sebedůvěryv souvislosti se Standardem učitele.
Dílčí cíle kurzu:
- Seznámit s efektivním modelem nehodnotící spolupráce na procesu učení a zvyšování kompetencí učitele.
- Zvýšit kvalitu pedagogických kompetencí, zejména v oblasti zvyšování úrovně praktických dovedností.
- Naučit frekventanty, jak podpořit mezi klienty (pedagogy) ve škole rozvoj a sdílení metodických postupů.
- Naučit frekventanty osvojit si potřebné strategie k mapování individuálních potřeb klientů a dokázat sestavit individuální plán práce s klienty.
Kurz je členěn na:
A) Teoretická část - 210 hodin (170h prezenční forma + 40h distanční forma)
Teoretická část - prezenční forma - celkem 8 prezenčních setkání:
- Mentoring a jeho přínos, úvod do mentoringu
- Teorie mentoringu
- Proces mentoringu
- Praktický nácvik mentorských dovedností
- Využití mentoringu, praktický nácvik a supervize mentorské praxe
- Závěrečné kolokvium včetně prezentace mentorských portfolií
Teoretická část - distanční forma (e-learning) - celkem 4 moduly:
- Historie mentoringu
- Modely mentoringu
- Pozorování, techniky a zásady pozorování
- Etika v mentoringu
B) Řízená praxe - 40 hodin
- přímá mentorská práce s min. 3 klienty formou supervizí
Obsah kurzu
Tento dvouletý výcvik je určen pro pedagogické pracovníky 1. a 2. stupně ZŠ, s ukončeným vysokoškolským vzděláním a min. pětiletou aktivní praxí ve školství. Rozsah vzdělávacího programu činí 250 hodin rozdělených do teoretické části i řízené praxe. Účastník získá všechny potřebné nástroje a kompetence k tomu, aby byl schopen erudovaně poskytnout mentorskou podporu svým kolegům. Součástí dlouhodobého vzdělávacího programu je i distanční část formou e-learningu, v rámci kterého má účastník možnost využívat pracovní listy, videa, on-line testy, webináře či aktivní fórum.
Název vzdělávacího programu: Mentorské dovednosti
Číslo akreditace: MSMT-892/2016-2-39
Hlavní vzdělávací cíl kurzu:
- Prohloubit a rozšířit kompetence účastníků k výkonu mentorské podpory,která umožní rozvoj potenciálu ostatních pedagogů, jejich osobnosti, sebeuvědomění a sebedůvěryv souvislosti se Standardem učitele.
Dílčí cíle kurzu:
- Seznámit s efektivním modelem nehodnotící spolupráce na procesu učení a zvyšování kompetencí učitele.
- Zvýšit kvalitu pedagogických kompetencí, zejména v oblasti zvyšování úrovně praktických dovedností.
- Naučit frekventanty, jak podpořit mezi klienty (pedagogy) ve škole rozvoj a sdílení metodických postupů.
- Naučit frekventanty osvojit si potřebné strategie k mapování individuálních potřeb klientů a dokázat sestavit individuální plán práce s klienty.
Kurz je členěn na:
A) Teoretická část - 210 hodin (170h prezenční forma + 40h distanční forma)
Teoretická část - prezenční forma - celkem 8 prezenčních setkání:
- Mentoring a jeho přínos, úvod do mentoringu
- Teorie mentoringu
- Proces mentoringu
- Praktický nácvik mentorských dovedností
- Využití mentoringu, praktický nácvik a supervize mentorské praxe
- Závěrečné kolokvium včetně prezentace mentorských portfolií
Teoretická část - distanční forma (e-learning) - celkem 4 moduly:
- Historie mentoringu
- Modely mentoringu
- Pozorování, techniky a zásady pozorování
- Etika v mentoringu
B) Řízená praxe - 40 hodin
- přímá mentorská práce s min. 3 klienty formou supervizí