Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním - 16 hodin
Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy krizové prevence, potažmo intervence, v rámci situací, kterým mohou být klienti sociálních služeb vystaveni, se zvláštním zřetelem na klienty s duševním onemocněním. Cílem programu je předat účastníkům základní informace k prevenci krize, jakým způsobem poznat její závažnost, příčiny i význam a jakým způsobem řešit nastalé krizové situace. Praktická část programu účastníkům umožní aktivní podíl na řešení modelových situací, kdy se klient nachází v krizové situaci - je zatížen akutní psychickou zátěží. Důležitou součástí vzdělávacího programu je také sdílení zkušeností a příkladů z praxe, s nimiž se pracovníci při práci s uvedenou cílovou skupinou setkávají.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním, A2020/0640-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Krize a role krizové interventa (1. výukový den)
Základní terminologie. Krize a její aspekty - nenadálost, neplánovanost, akutnost. Způsoby (včasného) rozeznání krize, její význam, příčiny a závažnost krize. Nejčastější spouštěče akutní psychické zátěže, traumata, stres, zranitelnost klienta. Význam krizové intervence a její formy. Role, osobnost a etika práce krizového interventa. Protikrizové plánování a další nástroje prevence. Včasné rozpoznání příznaků onemocnění, relaps onemocnění.
Možnosti krizové pomoci (1. výukový den)
Vzorové kazuistiky a jejich řešení. Ukázka nastavení struktury řešení problému. Uzavírání dohod s klientem a jeho blízkými pro případ krize. Seznámení se základními složkami krizové pomoci v ČR. Příklady spolupráce s Integrovaným záchranným systém (IZS) ČR. Distanční krizová intervence (telefonická a emailová). Krizová intervence tváří v tvář. Krizová intervence na pracovišti a v terénu. Krizová intervence v domácím prostředí klienta.
Praktická řešení krizových situací (2. výukový den)
Praktické nácviky řešení problémů a krizových situací klientů (agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena krizového interventa, základní metody odbourávání stresu.
Termíny
Datum | Místo |
---|---|
3. 12. 2020 | Ostrava |
30. 11. 2020 | Český Těšín |
9. 11. 2020 | Opava |
Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy krizové prevence, potažmo intervence, v rámci situací, kterým mohou být klienti sociálních služeb vystaveni, se zvláštním zřetelem na klienty s duševním onemocněním. Cílem programu je předat účastníkům základní informace k prevenci krize, jakým způsobem poznat její závažnost, příčiny i význam a jakým způsobem řešit nastalé krizové situace. Praktická část programu účastníkům umožní aktivní podíl na řešení modelových situací, kdy se klient nachází v krizové situaci - je zatížen akutní psychickou zátěží. Důležitou součástí vzdělávacího programu je také sdílení zkušeností a příkladů z praxe, s nimiž se pracovníci při práci s uvedenou cílovou skupinou setkávají.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním, A2020/0640-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Krize a role krizové interventa (1. výukový den)
Základní terminologie. Krize a její aspekty - nenadálost, neplánovanost, akutnost. Způsoby (včasného) rozeznání krize, její význam, příčiny a závažnost krize. Nejčastější spouštěče akutní psychické zátěže, traumata, stres, zranitelnost klienta. Význam krizové intervence a její formy. Role, osobnost a etika práce krizového interventa. Protikrizové plánování a další nástroje prevence. Včasné rozpoznání příznaků onemocnění, relaps onemocnění.
Možnosti krizové pomoci (1. výukový den)
Vzorové kazuistiky a jejich řešení. Ukázka nastavení struktury řešení problému. Uzavírání dohod s klientem a jeho blízkými pro případ krize. Seznámení se základními složkami krizové pomoci v ČR. Příklady spolupráce s Integrovaným záchranným systém (IZS) ČR. Distanční krizová intervence (telefonická a emailová). Krizová intervence tváří v tvář. Krizová intervence na pracovišti a v terénu. Krizová intervence v domácím prostředí klienta.
Praktická řešení krizových situací (2. výukový den)
Praktické nácviky řešení problémů a krizových situací klientů (agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena krizového interventa, základní metody odbourávání stresu.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy krizové prevence, potažmo intervence, v rámci situací, kterým mohou být klienti sociálních služeb vystaveni, se zvláštním zřetelem na klienty s duševním onemocněním. Cílem programu je předat účastníkům základní informace k prevenci krize, jakým způsobem poznat její závažnost, příčiny i význam a jakým způsobem řešit nastalé krizové situace. Praktická část programu účastníkům umožní aktivní podíl na řešení modelových situací, kdy se klient nachází v krizové situaci - je zatížen akutní psychickou zátěží. Důležitou součástí vzdělávacího programu je také sdílení zkušeností a příkladů z praxe, s nimiž se pracovníci při práci s uvedenou cílovou skupinou setkávají.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním, A2020/0640-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Krize a role krizové interventa (1. výukový den)
Základní terminologie. Krize a její aspekty - nenadálost, neplánovanost, akutnost. Způsoby (včasného) rozeznání krize, její význam, příčiny a závažnost krize. Nejčastější spouštěče akutní psychické zátěže, traumata, stres, zranitelnost klienta. Význam krizové intervence a její formy. Role, osobnost a etika práce krizového interventa. Protikrizové plánování a další nástroje prevence. Včasné rozpoznání příznaků onemocnění, relaps onemocnění.
Možnosti krizové pomoci (1. výukový den)
Vzorové kazuistiky a jejich řešení. Ukázka nastavení struktury řešení problému. Uzavírání dohod s klientem a jeho blízkými pro případ krize. Seznámení se základními složkami krizové pomoci v ČR. Příklady spolupráce s Integrovaným záchranným systém (IZS) ČR. Distanční krizová intervence (telefonická a emailová). Krizová intervence tváří v tvář. Krizová intervence na pracovišti a v terénu. Krizová intervence v domácím prostředí klienta.
Praktická řešení krizových situací (2. výukový den)
Praktické nácviky řešení problémů a krizových situací klientů (agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena krizového interventa, základní metody odbourávání stresu.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy krizové prevence, potažmo intervence, v rámci situací, kterým mohou být klienti sociálních služeb vystaveni, se zvláštním zřetelem na klienty s duševním onemocněním. Cílem programu je předat účastníkům základní informace k prevenci krize, jakým způsobem poznat její závažnost, příčiny i význam a jakým způsobem řešit nastalé krizové situace. Praktická část programu účastníkům umožní aktivní podíl na řešení modelových situací, kdy se klient nachází v krizové situaci - je zatížen akutní psychickou zátěží. Důležitou součástí vzdělávacího programu je také sdílení zkušeností a příkladů z praxe, s nimiž se pracovníci při práci s uvedenou cílovou skupinou setkávají.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním, A2020/0640-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Krize a role krizové interventa (1. výukový den)
Základní terminologie. Krize a její aspekty - nenadálost, neplánovanost, akutnost. Způsoby (včasného) rozeznání krize, její význam, příčiny a závažnost krize. Nejčastější spouštěče akutní psychické zátěže, traumata, stres, zranitelnost klienta. Význam krizové intervence a její formy. Role, osobnost a etika práce krizového interventa. Protikrizové plánování a další nástroje prevence. Včasné rozpoznání příznaků onemocnění, relaps onemocnění.
Možnosti krizové pomoci (1. výukový den)
Vzorové kazuistiky a jejich řešení. Ukázka nastavení struktury řešení problému. Uzavírání dohod s klientem a jeho blízkými pro případ krize. Seznámení se základními složkami krizové pomoci v ČR. Příklady spolupráce s Integrovaným záchranným systém (IZS) ČR. Distanční krizová intervence (telefonická a emailová). Krizová intervence tváří v tvář. Krizová intervence na pracovišti a v terénu. Krizová intervence v domácím prostředí klienta.
Praktická řešení krizových situací (2. výukový den)
Praktické nácviky řešení problémů a krizových situací klientů (agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena krizového interventa, základní metody odbourávání stresu.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy krizové prevence, potažmo intervence, v rámci situací, kterým mohou být klienti sociálních služeb vystaveni, se zvláštním zřetelem na klienty s duševním onemocněním. Cílem programu je předat účastníkům základní informace k prevenci krize, jakým způsobem poznat její závažnost, příčiny i význam a jakým způsobem řešit nastalé krizové situace. Praktická část programu účastníkům umožní aktivní podíl na řešení modelových situací, kdy se klient nachází v krizové situaci - je zatížen akutní psychickou zátěží. Důležitou součástí vzdělávacího programu je také sdílení zkušeností a příkladů z praxe, s nimiž se pracovníci při práci s uvedenou cílovou skupinou setkávají.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Krizová prevence a intervence při práci s osobami s duševním onemocněním, A2020/0640-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Krize a role krizové interventa (1. výukový den)
Základní terminologie. Krize a její aspekty - nenadálost, neplánovanost, akutnost. Způsoby (včasného) rozeznání krize, její význam, příčiny a závažnost krize. Nejčastější spouštěče akutní psychické zátěže, traumata, stres, zranitelnost klienta. Význam krizové intervence a její formy. Role, osobnost a etika práce krizového interventa. Protikrizové plánování a další nástroje prevence. Včasné rozpoznání příznaků onemocnění, relaps onemocnění.
Možnosti krizové pomoci (1. výukový den)
Vzorové kazuistiky a jejich řešení. Ukázka nastavení struktury řešení problému. Uzavírání dohod s klientem a jeho blízkými pro případ krize. Seznámení se základními složkami krizové pomoci v ČR. Příklady spolupráce s Integrovaným záchranným systém (IZS) ČR. Distanční krizová intervence (telefonická a emailová). Krizová intervence tváří v tvář. Krizová intervence na pracovišti a v terénu. Krizová intervence v domácím prostředí klienta.
Praktická řešení krizových situací (2. výukový den)
Praktické nácviky řešení problémů a krizových situací klientů (agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena krizového interventa, základní metody odbourávání stresu.