Certifikovaný manažer - 80 hodin

Obrázek kurzu
lidské zdroje manažer řízení vedení

Obsah kurzu

Osvojte si manažerské dovednosti pomocí praktických informací a zkušeností v rámci nácviků, skupinových diskusí či během sdílení s ostatními účastníky a lektory.

Nechte rozvinout Vaše vlastní silné stránky tak, abyste uměl/a reagovat na náročné podmínky práce v sektoru sociálních služeb.

Kurzem Vás bude provázet vysoce kvalifikovaný tým lektorů z řad odborníků na zavádění standardů kvality, řízení projektů i vedení organizací. Vaše názory a dotazy tak budete moci v průběhu kurzu osobně konzultovat s inspektorem kvality, supervizorem, psychologem a dalšími profesionály.

Délka kurzu: 80 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Certifikovaný manažer sociálních služeb, A2017/0784-SP/VP

Z obsahu kurzu:

1. modul – Řízení lidských zdrojů

  • teoretické části tohoto modulu si osvojíte specifika a plánování lidských zdrojů.
  • Věnovat se budete i náboru, výběru a adaptaci zaměstnanců se zaměřením na jejich profesionální i kariérový růst.
  • Získáte přehled o motivačně-sociálních programech a moderních stylech řízení i firemní kultuře.
  • praktické části výuky si vyzkoušíte nácvik modelových situacích z manažerské praxe – motivační rozhovor, hodnotící pohovory, prezentování, vyjednávání, delegování, vysvětlování atd.
2. modul – Psychosociální dovednosti manažera
  • teoretické části výuky se zaměříte na osobnost a role manažera.
  • Osvojíte si strukturu osobnosti a komunikační schopnosti a dovednosti – umění naslouchat, přesvědčovat, asertivní jednání, řešení konfliktů, psychohygiena, zátěžové situace, syndrom vyhoření, profesní etika, etický kodex.
  • praktické části modulu si vyzkoušíte nácviky sebepoznávacích a komunikačních technik, strategií zvládání stresů, nácvik metod prevence syndromu vyhoření, strategie zvládání konfliktů a vyjednávání.
3. modul – Řízení sektoru sociálních služeb
  • Teoretickou část výuky budete věnovat plánování a tvorbě strategií, delegování pravomocí a komunikaci v týmu.
  • Osvětleny Vám budou také kompetence manažera, organizace a plánování práce, řízení času, stanovení priorit či návyky a zlozvyky ve zvládání času.
  • praktické části se tentokrát naučíte vypracovat SWOT analýzy.
  • Naučíte se stanovít vhodné strategie a způsoby její implementace.
  • V závěru modulu si prakticky vyzkoušíte zpracovat model řízení v procesu změny, managementu a řízení změn či řízení rizik.
4. modul – Financování a finanční řízení organizace poskytující sociální služby
  • teoretické části výuky se dozvíte informace o zdrojích financování sociálních služeb.
  • Objasníte si specifika financí v sociální oblasti či finanční řízení a plánování.
  • Rozeberete také rozpočet a ekonomiku sektoru sociálních služeb.
  • Praktická část výuky bude věnována tvorbě finančního plánu, rozpočtu organizace, rozklíčování nákladů, cash-flow, fundraisingu a práci s lidmi v oblasti finančního řízení.
  • Vyzkoušíte si také užití podpůrných nástrojů finančního manažera – tabulky čerpání grantů, úspěšnost v získávání grantů, podíl získaných versus, žádaných zdrojů.
5. Modul – Sociálně-právní minimum
  • Tento modul je zaměřen pouze na teoretickou výuku.
  • Podíváte se na základní trendy sociální politiky a její vývoj, přístupy, druhy, funkce a nástroje.
  • Dozvíte se potřebné informace o sociální politice a sociálním právu EU.
  • Získáte přehled v ústavněprávních základech sociální pomoci a sociálním právu.
  • Objasníte si také témata jako sociální stát a budete znát působnosti orgánů v sociální pomoci a spojitost sociálního práva s jinými oblastmi práva.
6. Modul – Standardy kvality sociálních
  • Jedná se opět o teoretický modul semináře. Věnovat se budete především právní úpravě sociálních služeb, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších úprav.
  • Získáte také přehled ve standardizaci a systému kontroly kvality sociálních služeb.
  • Dozvíte se, jak připravit organizaci na inspekci kvality sociálních služeb a jak taková inspekce probíhá. Budou Vám představeny modely měření kvality sociálních služeb.
Individuální domluva

Obsah kurzu

Osvojte si manažerské dovednosti pomocí praktických informací a zkušeností v rámci nácviků, skupinových diskusí či během sdílení s ostatními účastníky a lektory.

Nechte rozvinout Vaše vlastní silné stránky tak, abyste uměl/a reagovat na náročné podmínky práce v sektoru sociálních služeb.

Kurzem Vás bude provázet vysoce kvalifikovaný tým lektorů z řad odborníků na zavádění standardů kvality, řízení projektů i vedení organizací. Vaše názory a dotazy tak budete moci v průběhu kurzu osobně konzultovat s inspektorem kvality, supervizorem, psychologem a dalšími profesionály.

Délka kurzu: 80 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Certifikovaný manažer sociálních služeb, A2017/0784-SP/VP

Z obsahu kurzu:

1. modul – Řízení lidských zdrojů

  • teoretické části tohoto modulu si osvojíte specifika a plánování lidských zdrojů.
  • Věnovat se budete i náboru, výběru a adaptaci zaměstnanců se zaměřením na jejich profesionální i kariérový růst.
  • Získáte přehled o motivačně-sociálních programech a moderních stylech řízení i firemní kultuře.
  • praktické části výuky si vyzkoušíte nácvik modelových situacích z manažerské praxe – motivační rozhovor, hodnotící pohovory, prezentování, vyjednávání, delegování, vysvětlování atd.
2. modul – Psychosociální dovednosti manažera
  • teoretické části výuky se zaměříte na osobnost a role manažera.
  • Osvojíte si strukturu osobnosti a komunikační schopnosti a dovednosti – umění naslouchat, přesvědčovat, asertivní jednání, řešení konfliktů, psychohygiena, zátěžové situace, syndrom vyhoření, profesní etika, etický kodex.
  • praktické části modulu si vyzkoušíte nácviky sebepoznávacích a komunikačních technik, strategií zvládání stresů, nácvik metod prevence syndromu vyhoření, strategie zvládání konfliktů a vyjednávání.
3. modul – Řízení sektoru sociálních služeb
  • Teoretickou část výuky budete věnovat plánování a tvorbě strategií, delegování pravomocí a komunikaci v týmu.
  • Osvětleny Vám budou také kompetence manažera, organizace a plánování práce, řízení času, stanovení priorit či návyky a zlozvyky ve zvládání času.
  • praktické části se tentokrát naučíte vypracovat SWOT analýzy.
  • Naučíte se stanovít vhodné strategie a způsoby její implementace.
  • V závěru modulu si prakticky vyzkoušíte zpracovat model řízení v procesu změny, managementu a řízení změn či řízení rizik.
4. modul – Financování a finanční řízení organizace poskytující sociální služby
  • teoretické části výuky se dozvíte informace o zdrojích financování sociálních služeb.
  • Objasníte si specifika financí v sociální oblasti či finanční řízení a plánování.
  • Rozeberete také rozpočet a ekonomiku sektoru sociálních služeb.
  • Praktická část výuky bude věnována tvorbě finančního plánu, rozpočtu organizace, rozklíčování nákladů, cash-flow, fundraisingu a práci s lidmi v oblasti finančního řízení.
  • Vyzkoušíte si také užití podpůrných nástrojů finančního manažera – tabulky čerpání grantů, úspěšnost v získávání grantů, podíl získaných versus, žádaných zdrojů.
5. Modul – Sociálně-právní minimum
  • Tento modul je zaměřen pouze na teoretickou výuku.
  • Podíváte se na základní trendy sociální politiky a její vývoj, přístupy, druhy, funkce a nástroje.
  • Dozvíte se potřebné informace o sociální politice a sociálním právu EU.
  • Získáte přehled v ústavněprávních základech sociální pomoci a sociálním právu.
  • Objasníte si také témata jako sociální stát a budete znát působnosti orgánů v sociální pomoci a spojitost sociálního práva s jinými oblastmi práva.
6. Modul – Standardy kvality sociálních
  • Jedná se opět o teoretický modul semináře. Věnovat se budete především právní úpravě sociálních služeb, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších úprav.
  • Získáte také přehled ve standardizaci a systému kontroly kvality sociálních služeb.
  • Dozvíte se, jak připravit organizaci na inspekci kvality sociálních služeb a jak taková inspekce probíhá. Budou Vám představeny modely měření kvality sociálních služeb.