Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb - 24 hodin
Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 24 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Klient s problémovým chováním (1. výukový den)
Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)
Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)
Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.
Termíny
Datum | Místo |
---|---|
3. 2. 2021 | Ostrava |
9. 12. 2020 | Český Těšín |
4. 11. 2020 | Ostrava |
Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 24 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Klient s problémovým chováním (1. výukový den)
Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)
Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)
Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 24 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Klient s problémovým chováním (1. výukový den)
Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)
Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)
Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 24 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Klient s problémovým chováním (1. výukový den)
Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)
Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)
Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.
Obsah termínu
K termínu nebyl vložen žádný popis.Obsah kurzu
Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.
Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje.
Délka kurzu: 24 hodin
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP
Z obsahu kurzu:
Klient s problémovým chováním (1. výukový den)
Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)
Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.
Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)
Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.