Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb - 24 hodin

Obrázek kurzu
emoce MSK Duše obtížné situace potřeby klienta problémové chování problémový klient vývojová psychologie

Obsah kurzu

Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.

Pro koho je kurz určen:

Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.

Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č.  372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje. 

Délka kurzu: 24 hodin

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP

Z obsahu kurzu:

Klient s problémovým chováním (1. výukový den)

Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)

Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)

Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.

Termíny

Datum Místo
3. 2. 2021 Ostrava
9. 12. 2020 Český Těšín
4. 11. 2020 Ostrava
3. 2. 2021 Ostrava
9. 12. 2020 Český Těšín
4. 11. 2020 Ostrava
Individuální domluva
3. 2. 2021 - 5. 2. 2021
08:00 - 15:00
Ostrava
0 Kč (DPH se neplatí)
Obsazenost: 23/25
9. 12. 2020 - 11. 12. 2020
08:00 - 15:00
Český Těšín
0 Kč (DPH se neplatí)
Obsazenost: 1/20
4. 11. 2020 - 6. 11. 2020
08:00 - 15:00
Ostrava
0 Kč (DPH se neplatí)
Obsazenost: 5/25

Obsah kurzu

Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.

Pro koho je kurz určen:

Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.

Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č.  372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje. 

Délka kurzu: 24 hodin

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP

Z obsahu kurzu:

Klient s problémovým chováním (1. výukový den)

Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)

Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)

Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.

Obsah termínu

K termínu nebyl vložen žádný popis.

Obsah kurzu

Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.

Pro koho je kurz určen:

Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.

Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č.  372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje. 

Délka kurzu: 24 hodin

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP

Z obsahu kurzu:

Klient s problémovým chováním (1. výukový den)

Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)

Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)

Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.

Obsah termínu

K termínu nebyl vložen žádný popis.

Obsah kurzu

Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.

Pro koho je kurz určen:

Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.

Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č.  372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje. 

Délka kurzu: 24 hodin

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP

Z obsahu kurzu:

Klient s problémovým chováním (1. výukový den)

Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)

Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)

Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.

Obsah termínu

K termínu nebyl vložen žádný popis.

Obsah kurzu

Vzdělávací program seznámí účastníky s teoretickými i praktickými základy zvládání obtížných a rizikových situací, ke kterým při (spolu)práci s klienty sociálních služeb dochází. Cílem programu je předat účastníkům základní vědomosti a dovednosti využitelné v praxi, kdy pracovníci často přicházejí do kontaktu s náročnými cílovými skupinami klientů, ať už se jedná o nemotivované, apatické, agresivní či jiné osoby. Účastníci získají informace o typech, příčinách a projevech problematického chování klientů, možnostech prevence i způsobech řešení již nastalých problematických situací. Důležitou součástí vzdělávacího programu je řešení kazuistik a konkrétních situací prožitých účastníky a také sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe.

Pro koho je kurz určen:

Kurz je realizován v rámci projektu „Podpora duše II“, registrační číslo CZ.03.2.63/0.0/0.0/15_007/0010340.

Cílovou skupinou této aktivity jsou jednak pracovníci sociálních služeb orientujících se na práci s lidmi s duševním onemocněním (konkrétně sociální pracovníci těchto služeb, pracovníci v sociálních službách, ale také vedoucí pracovníci), dále zdravotní pracovníci (dle zákona č.  372/2011 Sb., o zdravotních službách) v oblasti péče o osoby s duševním onemocněním a pracovníci 22 obcí s rozšířenou působností (sociální pracovníci a veřejní opatrovníci). Účastníci kurzů musí poskytovat služby na území Moravskoslezského kraje. 

Délka kurzu: 24 hodin

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Zvládání obtížných situací při práci s klienty sociálních služeb, A2020/0637-SP/PC/PP/VP

Z obsahu kurzu:

Klient s problémovým chováním (1. výukový den)

Kdo je klient s problémovým chováním. Definice, možné příčiny a různé projevy problémového chování klienta (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, závislostní chování, suicidální tendence, apod.). Modely lidského chování. Lidské potřeby z hlediska vývoje lidské osobnosti. Agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců. Průběh agresivního chování - emocionální křivka. Legislativní rámec práce s klientem s problémovým chováním (Standardy kvality sociálních služeb a Zákon o sociálních službách, zejména §89 tohoto zákona - Opatření omezující pohyb osob). Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Komunikace a práce s klienty v obtížných situacích (2. výukový den)

Specifika a zásady komunikace a práce s klienty vykazujícími problematické chování či nacházejícími se v obtížné životní situaci. Práce a komunikace s klientem naplněným radostí, smutkem, apatií. Práce a komunikace s nemotivovaným a dlouhodobě nespolupracujícím klientem. Práce a komunikace s klienty, kteří pracovníka svým chováním iritují. Práce a komunikace s agresivními klienty. Práce a komunikace s klientem v momentě, kdy se sám pracovník nachází v obtížné životní situaci a je nucen poskytnout sociální službu klientovi. Prevence problémového chování v rámci individuálního plánování sociální služby. Kazuistiky a řešení konkrétních situací prožitých účastníky vzdělávacího programu.

Praktická řešení konkrétních situací (3. výukový den)

Praktické nácviky řešení rizikového chování a krizových situací klientů (nemotivovanost, apatie, agresivní chování, suicidální tendence, apod.) - účastník vs účastník, případně práce ve skupině. Ověřování získaných znalostí a dovedností v praxi. Vyhodnocení a zpětná vazba k řešení jednotlivých modelových situací. Porovnání s dosavadní zažitou praxí účastníků. Vysvětlení úlohy supervizora, mentora v rámci procesu pomoci. Psychohygiena pracovníka, základní metody odbourávání stresu. Praktické ukázky a nácviky relaxačních metod.

Lektoři

lektor-1

Mgr. et Mgr. Blanka Falcníková , lektor

lektor-2

Mgr. Sylva Brillante , lektor

lektor-3

Mgr. Renata Eremiášová , lektor

lektor-4

Mgr. Pavlína Kráčmarová , lektor

lektor-5

Mgr. Jaroslav Vejmola , lektor

lektor-6

Bc. Pavel Matula DiS. , lektor

lektor-7

Petra Kubinová , lektor