Komunikace s osobami zdravotně postiženými - 8 hodin

Obrázek kurzu
EDVIA komunikace OZP potřeba klienta sociální služby specifika komunikace ZP

Obsah kurzu

Otázky typu „a co je pánovi?“ nebo „má paní s sebou průkazku?“, patří do osobních zkušeností téměř každého člověka se zdravotním postižením.

Seznamte se s teoretickými i praktickými znalostmi v oblasti komunikace a speciálně s komunikací s lidmi se zdravotním postižením, zejména tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, duševním.  Osvojte si techniky komunikace s danou cílovou skupinou.

Délka kurzu:  8 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do komunikace s osobami zdravotně postiženými, A2018/0439-SP/PC

EDVIA: Základy komunikace s klientem se zdravotním postižením, 2016/0529-PC/SP/VP/PP

 

Z obsahu kurzu:

Různé typy zdravotního postižení vyžadují specifický přístup, který musí zohlednit potřeby a možnosti zdravotně postiženého člověka a respektovat jeho lidskou důstojnost.

Znalosti zásad a techniky vlastní komunikace s lidmi se zdravotním postižením je významnou kompetencí pracovníka v sociálních službách. Neinformovaný a necitlivý přístup často tyto osoby staví do nedůstojné role nesvéprávných osob. Není výjimkou, že lidé mimo profesi sociálních služeb hovoří s průvodcem osoby se ZP a nikoliv s člověkem samotným…

Nejprve Vás seznámíme s mýty a omyly o lidech se zdravotním postižením.

Získáte základní informace o komunikaci obecně  - verbální, neverbální čin, konflikty a jak jim předcházet.

Dále poznáte specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - tělesně, zrakově, sluchově. Naučíte se rozlišit druhy postižení, kompenzační pomůcky a bariéry komunikace. Specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - mentálně, duševně, kombinace. Druhy postižení, kompenzační pomůcky, bariéry komunikace,

Na závěr Vás provedeme základní etikou chování pracovníka v sociálních službách.

Individuální domluva

Obsah kurzu

Otázky typu „a co je pánovi?“ nebo „má paní s sebou průkazku?“, patří do osobních zkušeností téměř každého člověka se zdravotním postižením.

Seznamte se s teoretickými i praktickými znalostmi v oblasti komunikace a speciálně s komunikací s lidmi se zdravotním postižením, zejména tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, duševním.  Osvojte si techniky komunikace s danou cílovou skupinou.

Délka kurzu:  8 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do komunikace s osobami zdravotně postiženými, A2018/0439-SP/PC

EDVIA: Základy komunikace s klientem se zdravotním postižením, 2016/0529-PC/SP/VP/PP

 

Z obsahu kurzu:

Různé typy zdravotního postižení vyžadují specifický přístup, který musí zohlednit potřeby a možnosti zdravotně postiženého člověka a respektovat jeho lidskou důstojnost.

Znalosti zásad a techniky vlastní komunikace s lidmi se zdravotním postižením je významnou kompetencí pracovníka v sociálních službách. Neinformovaný a necitlivý přístup často tyto osoby staví do nedůstojné role nesvéprávných osob. Není výjimkou, že lidé mimo profesi sociálních služeb hovoří s průvodcem osoby se ZP a nikoliv s člověkem samotným…

Nejprve Vás seznámíme s mýty a omyly o lidech se zdravotním postižením.

Získáte základní informace o komunikaci obecně  - verbální, neverbální čin, konflikty a jak jim předcházet.

Dále poznáte specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - tělesně, zrakově, sluchově. Naučíte se rozlišit druhy postižení, kompenzační pomůcky a bariéry komunikace. Specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - mentálně, duševně, kombinace. Druhy postižení, kompenzační pomůcky, bariéry komunikace,

Na závěr Vás provedeme základní etikou chování pracovníka v sociálních službách.