Komunikace s osobami zdravotně postiženými - 8 hodin
Obsah kurzu
Otázky typu „a co je pánovi?“ nebo „má paní s sebou průkazku?“, patří do osobních zkušeností téměř každého člověka se zdravotním postižením.
Seznamte se s teoretickými i praktickými znalostmi v oblasti komunikace a speciálně s komunikací s lidmi se zdravotním postižením, zejména tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, duševním. Osvojte si techniky komunikace s danou cílovou skupinou.
Délka kurzu: 8 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do komunikace s osobami zdravotně postiženými, A2018/0439-SP/PC
EDVIA: Základy komunikace s klientem se zdravotním postižením, 2016/0529-PC/SP/VP/PP
Z obsahu kurzu:
Různé typy zdravotního postižení vyžadují specifický přístup, který musí zohlednit potřeby a možnosti zdravotně postiženého člověka a respektovat jeho lidskou důstojnost.
Znalosti zásad a techniky vlastní komunikace s lidmi se zdravotním postižením je významnou kompetencí pracovníka v sociálních službách. Neinformovaný a necitlivý přístup často tyto osoby staví do nedůstojné role nesvéprávných osob. Není výjimkou, že lidé mimo profesi sociálních služeb hovoří s průvodcem osoby se ZP a nikoliv s člověkem samotným…
Nejprve Vás seznámíme s mýty a omyly o lidech se zdravotním postižením.
Získáte základní informace o komunikaci obecně - verbální, neverbální čin, konflikty a jak jim předcházet.
Dále poznáte specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - tělesně, zrakově, sluchově. Naučíte se rozlišit druhy postižení, kompenzační pomůcky a bariéry komunikace. Specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - mentálně, duševně, kombinace. Druhy postižení, kompenzační pomůcky, bariéry komunikace,
Na závěr Vás provedeme základní etikou chování pracovníka v sociálních službách.
Obsah kurzu
Otázky typu „a co je pánovi?“ nebo „má paní s sebou průkazku?“, patří do osobních zkušeností téměř každého člověka se zdravotním postižením.
Seznamte se s teoretickými i praktickými znalostmi v oblasti komunikace a speciálně s komunikací s lidmi se zdravotním postižením, zejména tělesným, zrakovým, sluchovým, mentálním, duševním. Osvojte si techniky komunikace s danou cílovou skupinou.
Délka kurzu: 8 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Úvod do komunikace s osobami zdravotně postiženými, A2018/0439-SP/PC
EDVIA: Základy komunikace s klientem se zdravotním postižením, 2016/0529-PC/SP/VP/PP
Z obsahu kurzu:
Různé typy zdravotního postižení vyžadují specifický přístup, který musí zohlednit potřeby a možnosti zdravotně postiženého člověka a respektovat jeho lidskou důstojnost.
Znalosti zásad a techniky vlastní komunikace s lidmi se zdravotním postižením je významnou kompetencí pracovníka v sociálních službách. Neinformovaný a necitlivý přístup často tyto osoby staví do nedůstojné role nesvéprávných osob. Není výjimkou, že lidé mimo profesi sociálních služeb hovoří s průvodcem osoby se ZP a nikoliv s člověkem samotným…
Nejprve Vás seznámíme s mýty a omyly o lidech se zdravotním postižením.
Získáte základní informace o komunikaci obecně - verbální, neverbální čin, konflikty a jak jim předcházet.
Dále poznáte specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - tělesně, zrakově, sluchově. Naučíte se rozlišit druhy postižení, kompenzační pomůcky a bariéry komunikace. Specifika komunikace s osobou zdravotně postiženou - mentálně, duševně, kombinace. Druhy postižení, kompenzační pomůcky, bariéry komunikace,
Na závěr Vás provedeme základní etikou chování pracovníka v sociálních službách.