Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků - 25 hodin
Obsah kurzu
Víte, jak se ovládat, když se blíží výbuch hněvu? Jak se uklidnit? Jak uklidňovat druhé? Seznamte se s pojmy sebepoznání, komunikace a stres v práci učitele. Naučte se s danou problematikou vypořádat a poznejte možnosti řešení.
Seminář je úvodem do základních otázek psychologie osobnosti a podmínek úspěšné práce učitele a žáků, optimalizace pedagogických procesů z psychologické stránky. Osvojení nově získaných vědomostí a dovedností pedagoga povede ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu.
Délka kurzu: 25 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků; MSMT-10041/2016-2-247
Z obsahu kurzu:
Celý kurz bude rozdělen na tři tematické bloky.
Učitel a stres, relaxační techniky
Tento blok bude především věnován rozvoji Vaší vlastní tvořivosti při zvládání stresových situací, obtížných životních etap a hledání nových východisek. Povede Vás k včasnému rozpoznání profesního a osobního stresu, včetně syndromu vyhoření.
Budete se věnovat prevenci syndromu vyhoření a prostředkům jak se bránit stresu v jeho jednotlivých fázích vývoje. Vyzkoušíte si vlastní sebeuvědomění v konfliktní a stresové situaci a budete umět pracovat s vlastními psychickými rezervami.
Osvojíte si postupy při zvládání konfliktu (odstranění negativních prožitků a emocí, řízená relaxace, relaxační techniky….).
Komunikace s agresory
Tato část semináře je zaměřena na způsoby jak řešit obtížné situace v komunikaci. Naučíte se ovládat zlost, agresivitu a komunikaci s agresivním žákem a rodičem. Zvládnete odlišovat emoce a způsoby jejich vyjádření.
Seznámíte se s mýty o hněvu a zlosti komplikující adaptaci na krizové situace a zhoršující vztahy s druhými lidmi i k sobě samotnému.
Dále získáte pravidla poskytování první pomoci při setkání s rozzlobeným člověkem. Osvojíte si prakticky uplatnitelné metody řešení nejčastějších konfliktů mezi žáky, studenty a vyučujícími při komunikaci – pravda a lež, dobro a zlo, odpuštění a tolerance, vulgární výrazy.
Vyzkoušíte si příklady řešení v obtížných situacích v komunikaci mezi lidmi. Poznáte, jaké jsou hlavní bariéry v mezilidských vztazích, jak neutralizovat destruktivní manipulaci, nátlak a vydírání různého druhu.
Sebepoznání
Poslední tematická část se věnuje sebepoznání, návodům jak se zbavit komplexů a postojů, které brání pedagogům v rozvoji vlastního potenciálu.
Osvojíte si metody k rozvíjení představivosti, porozumění tematicky vybrané situaci, kritického myšlení, poznání. Poznáte, jak fungují rozhodovací procesy a způsoby, jak předkládat argumenty, obhajovat názory a diskutovat, jak klást důraz na své pozitivní vlastnosti a jejich rozvoj a jak uplatnit schopnost pozitivního myšlení.
Obsah kurzu
Víte, jak se ovládat, když se blíží výbuch hněvu? Jak se uklidnit? Jak uklidňovat druhé? Seznamte se s pojmy sebepoznání, komunikace a stres v práci učitele. Naučte se s danou problematikou vypořádat a poznejte možnosti řešení.
Seminář je úvodem do základních otázek psychologie osobnosti a podmínek úspěšné práce učitele a žáků, optimalizace pedagogických procesů z psychologické stránky. Osvojení nově získaných vědomostí a dovedností pedagoga povede ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu.
Délka kurzu: 25 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků; MSMT-10041/2016-2-247
Z obsahu kurzu:
Celý kurz bude rozdělen na tři tematické bloky.
Učitel a stres, relaxační techniky
Tento blok bude především věnován rozvoji Vaší vlastní tvořivosti při zvládání stresových situací, obtížných životních etap a hledání nových východisek. Povede Vás k včasnému rozpoznání profesního a osobního stresu, včetně syndromu vyhoření.
Budete se věnovat prevenci syndromu vyhoření a prostředkům jak se bránit stresu v jeho jednotlivých fázích vývoje. Vyzkoušíte si vlastní sebeuvědomění v konfliktní a stresové situaci a budete umět pracovat s vlastními psychickými rezervami.
Osvojíte si postupy při zvládání konfliktu (odstranění negativních prožitků a emocí, řízená relaxace, relaxační techniky….).
Komunikace s agresory
Tato část semináře je zaměřena na způsoby jak řešit obtížné situace v komunikaci. Naučíte se ovládat zlost, agresivitu a komunikaci s agresivním žákem a rodičem. Zvládnete odlišovat emoce a způsoby jejich vyjádření.
Seznámíte se s mýty o hněvu a zlosti komplikující adaptaci na krizové situace a zhoršující vztahy s druhými lidmi i k sobě samotnému.
Dále získáte pravidla poskytování první pomoci při setkání s rozzlobeným člověkem. Osvojíte si prakticky uplatnitelné metody řešení nejčastějších konfliktů mezi žáky, studenty a vyučujícími při komunikaci – pravda a lež, dobro a zlo, odpuštění a tolerance, vulgární výrazy.
Vyzkoušíte si příklady řešení v obtížných situacích v komunikaci mezi lidmi. Poznáte, jaké jsou hlavní bariéry v mezilidských vztazích, jak neutralizovat destruktivní manipulaci, nátlak a vydírání různého druhu.
Sebepoznání
Poslední tematická část se věnuje sebepoznání, návodům jak se zbavit komplexů a postojů, které brání pedagogům v rozvoji vlastního potenciálu.
Osvojíte si metody k rozvíjení představivosti, porozumění tematicky vybrané situaci, kritického myšlení, poznání. Poznáte, jak fungují rozhodovací procesy a způsoby, jak předkládat argumenty, obhajovat názory a diskutovat, jak klást důraz na své pozitivní vlastnosti a jejich rozvoj a jak uplatnit schopnost pozitivního myšlení.