Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků II. - 16 hodin
Obsah kurzu
Jste dobrý pedagog? A víte, že jedním z projevů osobnosti, jejího temperamentu a naučeného chování jsou emoce? Získejte nástroje, jak se lépe poznat, jak se svými emocemi pracovat a jak se tato činnost promítá do Vaší pedagogické praxe.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků II., MSMT-6435/2018-3-242
Z obsahu kurzu:
Kurz si klade za cíl spojení dvou „světů“ – osobní psychiky učitele a jeho profesního prostředí, školy a školní třídy.
Právě tam mají emoce nejčastěji průchod, bohužel někdy ke škodě pedagogického působení. Proto jsou vzdělávací jednotky zaměřeny na psychiku učitele a zároveň dovednosti, jak ji zvládnout ve prospěch své pedagogické práce.
Úkoly a aktivity se zaměřují na školní realitu a praxi – například cvičení pro rychlé zvládnutí emocí je procvičováno tak, aby jej bylo možné realizovat uprostřed školní třídy plné žáků atd.
Některé aktivity jsou koncipovány tak, aby vedly nejen k získávání nových pedagogicko – psychologických poznatků, ale i ke zlepšení vlastního klimatu pedagogického sboru a vztahů mezi učiteli.
Seminář je rozdělen do dvou částí:
A. Učitelovo sebepoznání
- Sebepoznání jedince a techniky sebereflexe
- Rozvíjení dovednosti sebekontroly
- Způsoby duševní hygieny a relaxace
- Získávání zpětné vazby
B. Učitel v psychosociálním prostředí
- Učitel jako spolutvůrce a konzument třídního a školního klimatu
- Neočekávané situace ve třídě a jejich řešení
- Rozhovor s rodičem a vedení třídní schůzky
Obsah kurzu
Jste dobrý pedagog? A víte, že jedním z projevů osobnosti, jejího temperamentu a naučeného chování jsou emoce? Získejte nástroje, jak se lépe poznat, jak se svými emocemi pracovat a jak se tato činnost promítá do Vaší pedagogické praxe.
Délka kurzu: 16 hodin
Název a číslo akreditace MŠMT ČR: Prohlubování psychologických kompetencí pedagogických pracovníků II., MSMT-6435/2018-3-242
Z obsahu kurzu:
Kurz si klade za cíl spojení dvou „světů“ – osobní psychiky učitele a jeho profesního prostředí, školy a školní třídy.
Právě tam mají emoce nejčastěji průchod, bohužel někdy ke škodě pedagogického působení. Proto jsou vzdělávací jednotky zaměřeny na psychiku učitele a zároveň dovednosti, jak ji zvládnout ve prospěch své pedagogické práce.
Úkoly a aktivity se zaměřují na školní realitu a praxi – například cvičení pro rychlé zvládnutí emocí je procvičováno tak, aby jej bylo možné realizovat uprostřed školní třídy plné žáků atd.
Některé aktivity jsou koncipovány tak, aby vedly nejen k získávání nových pedagogicko – psychologických poznatků, ale i ke zlepšení vlastního klimatu pedagogického sboru a vztahů mezi učiteli.
Seminář je rozdělen do dvou částí:
A. Učitelovo sebepoznání
- Sebepoznání jedince a techniky sebereflexe
- Rozvíjení dovednosti sebekontroly
- Způsoby duševní hygieny a relaxace
- Získávání zpětné vazby
B. Učitel v psychosociálním prostředí
- Učitel jako spolutvůrce a konzument třídního a školního klimatu
- Neočekávané situace ve třídě a jejich řešení
- Rozhovor s rodičem a vedení třídní schůzky