Mentoring - 250 hodin

Obrázek kurzu
DVPP Mentoring Šablony

Obsah kurzu

Tento dvouletý výcvik je určen pro pedagogické pracovníky 1. a 2. stupně ZŠ, s ukončeným vysokoškolským vzděláním a min. pětiletou aktivní praxí ve školství. Rozsah vzdělávacího programu činí 250 hodin rozdělených do teoretické části i řízené praxe. Účastník získá všechny potřebné nástroje a kompetence k tomu, aby byl schopen erudovaně poskytnout mentorskou podporu svým kolegům. Součástí dlouhodobého vzdělávacího programu je i distanční část formou e-learningu, v rámci kterého má účastník možnost využívat pracovní listy, videa, on-line testy, webináře či aktivní fórum. 

Název vzdělávacího programu: Mentorské dovednosti

Číslo akreditaceMSMT-892/2016-2-39

Hlavní vzdělávací cíl kurzu:

  • Prohloubit a rozšířit kompetence účastníků k výkonu mentorské podpory,která umožní rozvoj potenciálu ostatních pedagogů, jejich osobnosti, sebeuvědomění a sebedůvěryv souvislosti se Standardem učitele. 

Dílčí cíle kurzu:

  • Seznámit s efektivním modelem nehodnotící spolupráce na procesu učení a zvyšování kompetencí učitele.
  • Zvýšit kvalitu pedagogických kompetencí, zejména v oblasti zvyšování úrovně praktických dovedností.
  • Naučit frekventanty, jak podpořit mezi klienty (pedagogy) ve škole rozvoj a sdílení metodických postupů.
  • Naučit frekventanty osvojit si potřebné strategie k mapování individuálních potřeb klientů a dokázat sestavit individuální plán práce s klienty.

Kurz je členěn na: 

A) Teoretická část - 210 hodin (170h prezenční forma + 40h distanční forma)

Teoretická část - prezenční forma - celkem 8 prezenčních setkání: 

  • Mentoring a jeho přínos, úvod do mentoringu
  • Teorie mentoringu
  • Proces mentoringu
  • Praktický nácvik mentorských dovedností
  • Využití mentoringu, praktický nácvik a supervize mentorské praxe
  • Závěrečné kolokvium včetně prezentace mentorských portfolií

Teoretická část - distanční forma (e-learning) - celkem 4 moduly: 

  • Historie mentoringu
  • Modely mentoringu
  • Pozorování, techniky a zásady pozorování
  • Etika v mentoringu

B) Řízená praxe - 40 hodin

  • přímá mentorská práce s min. 3 klienty formou supervizí
Individuální domluva

Obsah kurzu

Tento dvouletý výcvik je určen pro pedagogické pracovníky 1. a 2. stupně ZŠ, s ukončeným vysokoškolským vzděláním a min. pětiletou aktivní praxí ve školství. Rozsah vzdělávacího programu činí 250 hodin rozdělených do teoretické části i řízené praxe. Účastník získá všechny potřebné nástroje a kompetence k tomu, aby byl schopen erudovaně poskytnout mentorskou podporu svým kolegům. Součástí dlouhodobého vzdělávacího programu je i distanční část formou e-learningu, v rámci kterého má účastník možnost využívat pracovní listy, videa, on-line testy, webináře či aktivní fórum. 

Název vzdělávacího programu: Mentorské dovednosti

Číslo akreditaceMSMT-892/2016-2-39

Hlavní vzdělávací cíl kurzu:

  • Prohloubit a rozšířit kompetence účastníků k výkonu mentorské podpory,která umožní rozvoj potenciálu ostatních pedagogů, jejich osobnosti, sebeuvědomění a sebedůvěryv souvislosti se Standardem učitele. 

Dílčí cíle kurzu:

  • Seznámit s efektivním modelem nehodnotící spolupráce na procesu učení a zvyšování kompetencí učitele.
  • Zvýšit kvalitu pedagogických kompetencí, zejména v oblasti zvyšování úrovně praktických dovedností.
  • Naučit frekventanty, jak podpořit mezi klienty (pedagogy) ve škole rozvoj a sdílení metodických postupů.
  • Naučit frekventanty osvojit si potřebné strategie k mapování individuálních potřeb klientů a dokázat sestavit individuální plán práce s klienty.

Kurz je členěn na: 

A) Teoretická část - 210 hodin (170h prezenční forma + 40h distanční forma)

Teoretická část - prezenční forma - celkem 8 prezenčních setkání: 

  • Mentoring a jeho přínos, úvod do mentoringu
  • Teorie mentoringu
  • Proces mentoringu
  • Praktický nácvik mentorských dovedností
  • Využití mentoringu, praktický nácvik a supervize mentorské praxe
  • Závěrečné kolokvium včetně prezentace mentorských portfolií

Teoretická část - distanční forma (e-learning) - celkem 4 moduly: 

  • Historie mentoringu
  • Modely mentoringu
  • Pozorování, techniky a zásady pozorování
  • Etika v mentoringu

B) Řízená praxe - 40 hodin

  • přímá mentorská práce s min. 3 klienty formou supervizí