Inkluze - podpora žáků (ZŠ, 1. + 2. stupeň) - 32 hodin
Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.3 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 32 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.
Název vzdělávacího programu: Jak na podporu žáků ZŠ v rámci společného vzdělávání - 32 h
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
Jedná se o cyklus témat, která učitelům pomohou přemýšlet o tom, co znamená podpora žáků, a to jak se SVP, tak nadaných. Účastníci pod vedením lektora budou přemýšlet, jak pracovat s plánem pedagogické podpory a jak vybírat výukové metody.
Cílem kurzu je naučit ředitele škol, výchovné poradce a učitele ZŠ zásadám pro zpracování PLPP a porozumět roli metod při společném vzdělávání, umět identifikovat nadání u žáků a dále s ním pracovat a všechny získané znalosti uplatnit při efektivním vyhodnocování a spolupráci se ŠPZ a mezi sebou navzájem.
Kurz je realizován prostřednictvím čtyř osmihodinových vyučovacích modulů:
- MODUL I - Práce s plánem pedagogické podpory (Struktura a obsah PLPP, Spolupráce se zákonným zástupcem žáka, Práce s kazuistikami, zpracování ukázkového PLPP, Konkrétní příklady z praxe, otázky účastníků)
- MODUL II - Metody a formy práce učitele (Výukové metody a jejich role při motivaci k učení, Příklady metod pro praxi v jednotlivých hodinách, Spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností s používáním metod v situaci společného vzdělávání, Práce s metodami při společném vzdělávání – rozbor z hlediska učitele i žáka)
- MODUL III - IVP a pedagogická diagnostika (Pozorování žáků a jeho zaznamenání, Stanovování individuálních cílů, Zpětná vazba v procesu vzdělávání, Praktické vyzkoušení nabytých znalostí – práce s kazuistikami)
- MODUL IV - Zaměřujeme se ve škole na podporu žáků nadaných a mimořádně nadaných (Stimulování nadání všech žáků, Podmínky učení podle S. Kovalikové – jejich uplatnění v každodenní činnosti učitele, Diagnostika, spolupráce s odborníky, Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb., Krajské sítě podpory nadání, Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem)
Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.3 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 32 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.
Název vzdělávacího programu: Jak na podporu žáků ZŠ v rámci společného vzdělávání - 32 h
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
Jedná se o cyklus témat, která učitelům pomohou přemýšlet o tom, co znamená podpora žáků, a to jak se SVP, tak nadaných. Účastníci pod vedením lektora budou přemýšlet, jak pracovat s plánem pedagogické podpory a jak vybírat výukové metody.
Cílem kurzu je naučit ředitele škol, výchovné poradce a učitele ZŠ zásadám pro zpracování PLPP a porozumět roli metod při společném vzdělávání, umět identifikovat nadání u žáků a dále s ním pracovat a všechny získané znalosti uplatnit při efektivním vyhodnocování a spolupráci se ŠPZ a mezi sebou navzájem.
Kurz je realizován prostřednictvím čtyř osmihodinových vyučovacích modulů:
- MODUL I - Práce s plánem pedagogické podpory (Struktura a obsah PLPP, Spolupráce se zákonným zástupcem žáka, Práce s kazuistikami, zpracování ukázkového PLPP, Konkrétní příklady z praxe, otázky účastníků)
- MODUL II - Metody a formy práce učitele (Výukové metody a jejich role při motivaci k učení, Příklady metod pro praxi v jednotlivých hodinách, Spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností s používáním metod v situaci společného vzdělávání, Práce s metodami při společném vzdělávání – rozbor z hlediska učitele i žáka)
- MODUL III - IVP a pedagogická diagnostika (Pozorování žáků a jeho zaznamenání, Stanovování individuálních cílů, Zpětná vazba v procesu vzdělávání, Praktické vyzkoušení nabytých znalostí – práce s kazuistikami)
- MODUL IV - Zaměřujeme se ve škole na podporu žáků nadaných a mimořádně nadaných (Stimulování nadání všech žáků, Podmínky učení podle S. Kovalikové – jejich uplatnění v každodenní činnosti učitele, Diagnostika, spolupráce s odborníky, Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb., Krajské sítě podpory nadání, Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem)