Inkluze - podpora žáků (ZŠ, 1. + 2. stupeň) - 32 hodin

Obrázek kurzu
DVPP Inkluze Šablony

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.3 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 32 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.

Název vzdělávacího programu: Jak na podporu žáků ZŠ v rámci společného vzdělávání - 32 h

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Jedná se o cyklus témat, která učitelům pomohou přemýšlet o tom, co znamená podpora žáků, a to jak se SVP, tak nadaných. Účastníci pod vedením lektora budou přemýšlet, jak pracovat s plánem pedagogické podpory a jak vybírat výukové metody.

Cílem kurzu je naučit ředitele škol, výchovné poradce a učitele ZŠ zásadám pro zpracování PLPP a porozumět roli metod při společném vzdělávání, umět identifikovat nadání u žáků a dále s ním pracovat a všechny získané znalosti uplatnit při efektivním vyhodnocování a spolupráci se ŠPZ a mezi sebou navzájem.

Kurz je realizován prostřednictvím čtyř osmihodinových vyučovacích modulů:

  • MODUL I - Práce s plánem pedagogické podpory (Struktura a obsah PLPP, Spolupráce se zákonným zástupcem žáka, Práce s kazuistikami, zpracování ukázkového PLPP, Konkrétní příklady z praxe, otázky účastníků)
  • MODUL II - Metody a formy práce učitele (Výukové metody a jejich role při motivaci k učení, Příklady metod pro praxi v jednotlivých hodinách, Spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností s používáním metod v situaci společného vzdělávání, Práce s metodami při společném vzdělávání – rozbor z hlediska učitele i žáka)
  • MODUL III - IVP a pedagogická diagnostika (Pozorování žáků a jeho zaznamenání, Stanovování individuálních cílů, Zpětná vazba v procesu vzdělávání, Praktické vyzkoušení nabytých znalostí – práce s kazuistikami)
  • MODUL IV - Zaměřujeme se ve škole na podporu žáků nadaných a mimořádně nadaných (Stimulování nadání všech žáků, Podmínky učení podle S. Kovalikové – jejich uplatnění v každodenní činnosti učitele, Diagnostika, spolupráce s odborníky, Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb., Krajské sítě podpory nadání, Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem)

 

Individuální domluva

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.3 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 32 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.

Název vzdělávacího programu: Jak na podporu žáků ZŠ v rámci společného vzdělávání - 32 h

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Jedná se o cyklus témat, která učitelům pomohou přemýšlet o tom, co znamená podpora žáků, a to jak se SVP, tak nadaných. Účastníci pod vedením lektora budou přemýšlet, jak pracovat s plánem pedagogické podpory a jak vybírat výukové metody.

Cílem kurzu je naučit ředitele škol, výchovné poradce a učitele ZŠ zásadám pro zpracování PLPP a porozumět roli metod při společném vzdělávání, umět identifikovat nadání u žáků a dále s ním pracovat a všechny získané znalosti uplatnit při efektivním vyhodnocování a spolupráci se ŠPZ a mezi sebou navzájem.

Kurz je realizován prostřednictvím čtyř osmihodinových vyučovacích modulů:

  • MODUL I - Práce s plánem pedagogické podpory (Struktura a obsah PLPP, Spolupráce se zákonným zástupcem žáka, Práce s kazuistikami, zpracování ukázkového PLPP, Konkrétní příklady z praxe, otázky účastníků)
  • MODUL II - Metody a formy práce učitele (Výukové metody a jejich role při motivaci k učení, Příklady metod pro praxi v jednotlivých hodinách, Spolupráce pedagogů a sdílení zkušeností s používáním metod v situaci společného vzdělávání, Práce s metodami při společném vzdělávání – rozbor z hlediska učitele i žáka)
  • MODUL III - IVP a pedagogická diagnostika (Pozorování žáků a jeho zaznamenání, Stanovování individuálních cílů, Zpětná vazba v procesu vzdělávání, Praktické vyzkoušení nabytých znalostí – práce s kazuistikami)
  • MODUL IV - Zaměřujeme se ve škole na podporu žáků nadaných a mimořádně nadaných (Stimulování nadání všech žáků, Podmínky učení podle S. Kovalikové – jejich uplatnění v každodenní činnosti učitele, Diagnostika, spolupráce s odborníky, Možnosti, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27 / 2016 sb., Krajské sítě podpory nadání, Práce s kazuistikami a navrhování možných postupů při práci s mimořádně nadaným žákem)

 

Lektoři

lektor-1

Mgr. Anna Doubková , lektor

Posláním Mgr. Anny Doubkové je  pomáhat v profesní reflexi a sebereflexi, a to především učitelům a vedení ve školách, ale i ve firmách; pomáhat kultivovat mezilidské vztahy a schopnost komunikovat. Mgr. Anna Doubková pracuje ve dvojici s PaedDr Karlem Tomkem - dvojice Doubková - Tomek působí po celé České republice.
lektor-2

PaedDr. Karel Tomek , lektor

je certifikovaným lektorem implementátorem pro společné vzdělávání. Pracuje ve stálém tandemu s Mgr. Annou Doubkovou (Doubková - Tomek, D&T, DaT) a stejně jako ona je pedagogem s dlouholetou pedagogickou praxí. Jejich témata jsou výukové metody, práce s motivací žáků i dospělých – učitelů i jiných pracovníků. Již druhou desítku let působí jako lektoři DVPP, a to i prostřednictvím moderních technologií (včetně eLearningu). Jsou autory různých článků, publikací a knih. Za důležité považují téma tvorby a následné inovace školních vzdělávacích programů, spolupracují s ČŠI při implementaci systémů InspIS ve školách. Práce se ŠVP je aktuální právě v období zavádění společného vzdělávání do praxe. Školám poskytují konzultace a metodickou podporu. Působí také jako koučové a mentoři v různých oblastech ve školství i mimo něj.