Práce s klientem s problémovým chováním - úvod do metody - 8 hodin

Obrázek kurzu
agrese bezpečnost komunikace problémové chování úvod do metody

Obsah kurzu

Přijďte se seznámit s problematikou komunikace s klienty s rizikem v chování a jeho specifiky u lidí, s mentálním postižením, poruchou autistického spektra a seniory.

Délka kurzu: 8 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Práce s klientem s problémovým chováním – úvod do metody, A2017/0171-SP/PC/VP

Z obsahu kurzu:

V úvodu kurzu Vás seznámíme s lidskými potřebami z hlediska vývoje osobnosti, s typologií klientů s problémovým chováním, projevy a definicemi problémového chování, fázemi agresivního chování – emocionální křivka.

Dále se na problematiku podíváme z pohledu legislativy - Standardy a Zákon o sociálních službách při práci s klientem s problémovým chováním, nutná a povinná dokumentace, transformace a deinstitucionalizace.

Definujeme si, jaké jsou prevence problémového chování – modely lidského chování, možné příčiny agresivního chování, preventivní opatření, příklady dobré praxe, individuální plánování služby. Co je fyzická agrese – agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců – příklady syndromů ovlivňujících agresivitu, metody deeskalace – prevence při práci s agresí.

Naučíme se, jak verbálně komunikovat při práci s agresí – bezpečnost, vedení rozhovoru, metoda aktivního naslouchání.

Seznámíme se s rozebráním incidentu, úvod do funkční analýzy behaviorální terapie, postup kognitivně – behaviorální terapie.

A nakonec si předvedeme různé krizové scénáře práce s klientem problémovým chováním, příklady z praxe.

Individuální domluva

Obsah kurzu

Přijďte se seznámit s problematikou komunikace s klienty s rizikem v chování a jeho specifiky u lidí, s mentálním postižením, poruchou autistického spektra a seniory.

Délka kurzu: 8 h

Název a číslo akreditace MPSV ČR: Práce s klientem s problémovým chováním – úvod do metody, A2017/0171-SP/PC/VP

Z obsahu kurzu:

V úvodu kurzu Vás seznámíme s lidskými potřebami z hlediska vývoje osobnosti, s typologií klientů s problémovým chováním, projevy a definicemi problémového chování, fázemi agresivního chování – emocionální křivka.

Dále se na problematiku podíváme z pohledu legislativy - Standardy a Zákon o sociálních službách při práci s klientem s problémovým chováním, nutná a povinná dokumentace, transformace a deinstitucionalizace.

Definujeme si, jaké jsou prevence problémového chování – modely lidského chování, možné příčiny agresivního chování, preventivní opatření, příklady dobré praxe, individuální plánování služby. Co je fyzická agrese – agresivita jako poměr vrozených dispozic a naučených vzorců – příklady syndromů ovlivňujících agresivitu, metody deeskalace – prevence při práci s agresí.

Naučíme se, jak verbálně komunikovat při práci s agresí – bezpečnost, vedení rozhovoru, metoda aktivního naslouchání.

Seznámíme se s rozebráním incidentu, úvod do funkční analýzy behaviorální terapie, postup kognitivně – behaviorální terapie.

A nakonec si předvedeme různé krizové scénáře práce s klientem problémovým chováním, příklady z praxe.