Certifikovaný manažer - 80 hodin
Obsah kurzu
Osvojte si manažerské dovednosti pomocí praktických informací a zkušeností v rámci nácviků, skupinových diskusí či během sdílení s ostatními účastníky a lektory.
Nechte rozvinout Vaše vlastní silné stránky tak, abyste uměl/a reagovat na náročné podmínky práce v sektoru sociálních služeb.
Kurzem Vás bude provázet vysoce kvalifikovaný tým lektorů z řad odborníků na zavádění standardů kvality, řízení projektů i vedení organizací. Vaše názory a dotazy tak budete moci v průběhu kurzu osobně konzultovat s inspektorem kvality, supervizorem, psychologem a dalšími profesionály.
Délka kurzu: 80 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Certifikovaný manažer sociálních služeb, A2017/0784-SP/VP
Z obsahu kurzu:
1. modul – Řízení lidských zdrojů
- V teoretické části tohoto modulu si osvojíte specifika a plánování lidských zdrojů.
- Věnovat se budete i náboru, výběru a adaptaci zaměstnanců se zaměřením na jejich profesionální i kariérový růst.
- Získáte přehled o motivačně-sociálních programech a moderních stylech řízení i firemní kultuře.
- V praktické části výuky si vyzkoušíte nácvik modelových situacích z manažerské praxe – motivační rozhovor, hodnotící pohovory, prezentování, vyjednávání, delegování, vysvětlování atd.
- V teoretické části výuky se zaměříte na osobnost a role manažera.
- Osvojíte si strukturu osobnosti a komunikační schopnosti a dovednosti – umění naslouchat, přesvědčovat, asertivní jednání, řešení konfliktů, psychohygiena, zátěžové situace, syndrom vyhoření, profesní etika, etický kodex.
- V praktické části modulu si vyzkoušíte nácviky sebepoznávacích a komunikačních technik, strategií zvládání stresů, nácvik metod prevence syndromu vyhoření, strategie zvládání konfliktů a vyjednávání.
- Teoretickou část výuky budete věnovat plánování a tvorbě strategií, delegování pravomocí a komunikaci v týmu.
- Osvětleny Vám budou také kompetence manažera, organizace a plánování práce, řízení času, stanovení priorit či návyky a zlozvyky ve zvládání času.
- V praktické části se tentokrát naučíte vypracovat SWOT analýzy.
- Naučíte se stanovít vhodné strategie a způsoby její implementace.
- V závěru modulu si prakticky vyzkoušíte zpracovat model řízení v procesu změny, managementu a řízení změn či řízení rizik.
- V teoretické části výuky se dozvíte informace o zdrojích financování sociálních služeb.
- Objasníte si specifika financí v sociální oblasti či finanční řízení a plánování.
- Rozeberete také rozpočet a ekonomiku sektoru sociálních služeb.
- Praktická část výuky bude věnována tvorbě finančního plánu, rozpočtu organizace, rozklíčování nákladů, cash-flow, fundraisingu a práci s lidmi v oblasti finančního řízení.
- Vyzkoušíte si také užití podpůrných nástrojů finančního manažera – tabulky čerpání grantů, úspěšnost v získávání grantů, podíl získaných versus, žádaných zdrojů.
- Tento modul je zaměřen pouze na teoretickou výuku.
- Podíváte se na základní trendy sociální politiky a její vývoj, přístupy, druhy, funkce a nástroje.
- Dozvíte se potřebné informace o sociální politice a sociálním právu EU.
- Získáte přehled v ústavněprávních základech sociální pomoci a sociálním právu.
- Objasníte si také témata jako sociální stát a budete znát působnosti orgánů v sociální pomoci a spojitost sociálního práva s jinými oblastmi práva.
- Jedná se opět o teoretický modul semináře. Věnovat se budete především právní úpravě sociálních služeb, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších úprav.
- Získáte také přehled ve standardizaci a systému kontroly kvality sociálních služeb.
- Dozvíte se, jak připravit organizaci na inspekci kvality sociálních služeb a jak taková inspekce probíhá. Budou Vám představeny modely měření kvality sociálních služeb.
Obsah kurzu
Osvojte si manažerské dovednosti pomocí praktických informací a zkušeností v rámci nácviků, skupinových diskusí či během sdílení s ostatními účastníky a lektory.
Nechte rozvinout Vaše vlastní silné stránky tak, abyste uměl/a reagovat na náročné podmínky práce v sektoru sociálních služeb.
Kurzem Vás bude provázet vysoce kvalifikovaný tým lektorů z řad odborníků na zavádění standardů kvality, řízení projektů i vedení organizací. Vaše názory a dotazy tak budete moci v průběhu kurzu osobně konzultovat s inspektorem kvality, supervizorem, psychologem a dalšími profesionály.
Délka kurzu: 80 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Certifikovaný manažer sociálních služeb, A2017/0784-SP/VP
Z obsahu kurzu:
1. modul – Řízení lidských zdrojů
- V teoretické části tohoto modulu si osvojíte specifika a plánování lidských zdrojů.
- Věnovat se budete i náboru, výběru a adaptaci zaměstnanců se zaměřením na jejich profesionální i kariérový růst.
- Získáte přehled o motivačně-sociálních programech a moderních stylech řízení i firemní kultuře.
- V praktické části výuky si vyzkoušíte nácvik modelových situacích z manažerské praxe – motivační rozhovor, hodnotící pohovory, prezentování, vyjednávání, delegování, vysvětlování atd.
- V teoretické části výuky se zaměříte na osobnost a role manažera.
- Osvojíte si strukturu osobnosti a komunikační schopnosti a dovednosti – umění naslouchat, přesvědčovat, asertivní jednání, řešení konfliktů, psychohygiena, zátěžové situace, syndrom vyhoření, profesní etika, etický kodex.
- V praktické části modulu si vyzkoušíte nácviky sebepoznávacích a komunikačních technik, strategií zvládání stresů, nácvik metod prevence syndromu vyhoření, strategie zvládání konfliktů a vyjednávání.
- Teoretickou část výuky budete věnovat plánování a tvorbě strategií, delegování pravomocí a komunikaci v týmu.
- Osvětleny Vám budou také kompetence manažera, organizace a plánování práce, řízení času, stanovení priorit či návyky a zlozvyky ve zvládání času.
- V praktické části se tentokrát naučíte vypracovat SWOT analýzy.
- Naučíte se stanovít vhodné strategie a způsoby její implementace.
- V závěru modulu si prakticky vyzkoušíte zpracovat model řízení v procesu změny, managementu a řízení změn či řízení rizik.
- V teoretické části výuky se dozvíte informace o zdrojích financování sociálních služeb.
- Objasníte si specifika financí v sociální oblasti či finanční řízení a plánování.
- Rozeberete také rozpočet a ekonomiku sektoru sociálních služeb.
- Praktická část výuky bude věnována tvorbě finančního plánu, rozpočtu organizace, rozklíčování nákladů, cash-flow, fundraisingu a práci s lidmi v oblasti finančního řízení.
- Vyzkoušíte si také užití podpůrných nástrojů finančního manažera – tabulky čerpání grantů, úspěšnost v získávání grantů, podíl získaných versus, žádaných zdrojů.
- Tento modul je zaměřen pouze na teoretickou výuku.
- Podíváte se na základní trendy sociální politiky a její vývoj, přístupy, druhy, funkce a nástroje.
- Dozvíte se potřebné informace o sociální politice a sociálním právu EU.
- Získáte přehled v ústavněprávních základech sociální pomoci a sociálním právu.
- Objasníte si také témata jako sociální stát a budete znát působnosti orgánů v sociální pomoci a spojitost sociálního práva s jinými oblastmi práva.
- Jedná se opět o teoretický modul semináře. Věnovat se budete především právní úpravě sociálních služeb, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších úprav.
- Získáte také přehled ve standardizaci a systému kontroly kvality sociálních služeb.
- Dozvíte se, jak připravit organizaci na inspekci kvality sociálních služeb a jak taková inspekce probíhá. Budou Vám představeny modely měření kvality sociálních služeb.