Etický kodex v sociální práci - 8 hodin
Obsah kurzu
Znáte etický kodex v sociální práci?
Získejte základní teoretické i praktické znalosti etického chování ve vztahu k uživateli sociálních služeb, ke svému zaměstnavateli, ke kolegům, ke svému povolání či společnosti.
Délka kurzu: 8 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Základy etického kodexu v sociální práci, A2018/0311-SP/PC/VP
Z obsahu kurzu:
Na začátku kurzu si představíme etické zásady - na čem je založena sociální práce. Podíváme se na dodržování lidských práv u skupin a jednotlivců. Osvojíme si právo jedince na seberealizaci a naučíme se respektovat jedinečnost člověka.
Dále se zaměříme na pravidla etického chování v sociálních službách. Jako první si řekneme o pravidlu chování ve vztahu: k uživateli - podpora klientů, ochrana důstojnosti a lidských práv klientů, jednání s klientem, práva klientů.
Poté si povíme o pravidlech chování ve vztahu: k zaměstnavateli - plnění povinností, spolupůsobnost na vytváření podmínek v organizaci.
Neméně důležité budou také pravidla chování ve vztahu ke kolegům - respektování znalostí a zkušenosti kolegů, rozdíly v názorech.
A nakonec si osvojíme pravidla chování ve vztahu: ke svému povolání a odbornosti - udržení prestiže, uplatnění nových přístupů a metod, celoživotní vzdělávání a pravidla chování ve vztahu: ke společnosti - práva a povinnosti zaměstnance sociálních služeb.
Obsah kurzu
Znáte etický kodex v sociální práci?
Získejte základní teoretické i praktické znalosti etického chování ve vztahu k uživateli sociálních služeb, ke svému zaměstnavateli, ke kolegům, ke svému povolání či společnosti.
Délka kurzu: 8 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Základy etického kodexu v sociální práci, A2018/0311-SP/PC/VP
Z obsahu kurzu:
Na začátku kurzu si představíme etické zásady - na čem je založena sociální práce. Podíváme se na dodržování lidských práv u skupin a jednotlivců. Osvojíme si právo jedince na seberealizaci a naučíme se respektovat jedinečnost člověka.
Dále se zaměříme na pravidla etického chování v sociálních službách. Jako první si řekneme o pravidlu chování ve vztahu: k uživateli - podpora klientů, ochrana důstojnosti a lidských práv klientů, jednání s klientem, práva klientů.
Poté si povíme o pravidlech chování ve vztahu: k zaměstnavateli - plnění povinností, spolupůsobnost na vytváření podmínek v organizaci.
Neméně důležité budou také pravidla chování ve vztahu ke kolegům - respektování znalostí a zkušenosti kolegů, rozdíly v názorech.
A nakonec si osvojíme pravidla chování ve vztahu: ke svému povolání a odbornosti - udržení prestiže, uplatnění nových přístupů a metod, celoživotní vzdělávání a pravidla chování ve vztahu: ke společnosti - práva a povinnosti zaměstnance sociálních služeb.