Inkluze - ŠVP (ZŠ, 1. + 2. stupeň) - 8 hodin

Obrázek kurzu
DVPP Inkluze RVP ZV Šablony ŠVP

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení se změnami, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27/2016 Sb., a to v souvislosti se školním vzdělávacím programem běžné základní školy. Kurz není určen základním školám vzdělávajícím žáky s lehkým mentálním postižením jinými formami než individuální integrací.

Název vzdělávacího programu: Jak upravit ŠVP běžné ZŠ v souvislosti se společným vzděláváním

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Pro běžné základní školy plyne z nové vyhlášky nutnost zrevidovat stávající školní vzdělávací program a uvést ho do souladu s upraveným RVP ZV – týká se především kapitol 5, 6, 7, 8 a 9. Aby mohli učitelé provést úpravy efektivně a správně, je potřebné, aby znali novou terminologii, porozuměli souvislostem a byli schopni vše aplikovat nejen v ŠVP, ale i ve své každodenní práci.

Hlavním vzdělávacím cílem kurzu je naučit ředitele škol, koordinátory ŠVP a učitele ZŠ základní znalosti terminologie upraveného RVP ZV a jejich použití v podmínkách konkrétní školy, se zaměřením na dokument ŠVP.

Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:

  • Kapitoly ŠVP, které doznají změny (orientace v dokumentech RVP ZV a ŠVP, průvodce upraveným RVP ZV)
  • Smysl minimálních doporučených výstupů a způsoby jejich využití při tvorbě IVP pro žáky s LMP (jak pracovat s výstupy – závaznými a doporučenými minimálními ve vtahu k osnovám vyučovacích předmětů, jednotlivým žákům)
  • Revize učebního plánu (UP) (jak dobře rozložit hodiny a jak vše popsat v poznámkách k UP)
  • Konkrétní příklady z praxe
Individuální domluva

Obsah kurzu

Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem kurzu je podrobné seznámení se změnami, které vyplývají z nové vyhlášky č. 27/2016 Sb., a to v souvislosti se školním vzdělávacím programem běžné základní školy. Kurz není určen základním školám vzdělávajícím žáky s lehkým mentálním postižením jinými formami než individuální integrací.

Název vzdělávacího programu: Jak upravit ŠVP běžné ZŠ v souvislosti se společným vzděláváním

Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648

Pro běžné základní školy plyne z nové vyhlášky nutnost zrevidovat stávající školní vzdělávací program a uvést ho do souladu s upraveným RVP ZV – týká se především kapitol 5, 6, 7, 8 a 9. Aby mohli učitelé provést úpravy efektivně a správně, je potřebné, aby znali novou terminologii, porozuměli souvislostem a byli schopni vše aplikovat nejen v ŠVP, ale i ve své každodenní práci.

Hlavním vzdělávacím cílem kurzu je naučit ředitele škol, koordinátory ŠVP a učitele ZŠ základní znalosti terminologie upraveného RVP ZV a jejich použití v podmínkách konkrétní školy, se zaměřením na dokument ŠVP.

Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, jehož obsahem jsou témata:

  • Kapitoly ŠVP, které doznají změny (orientace v dokumentech RVP ZV a ŠVP, průvodce upraveným RVP ZV)
  • Smysl minimálních doporučených výstupů a způsoby jejich využití při tvorbě IVP pro žáky s LMP (jak pracovat s výstupy – závaznými a doporučenými minimálními ve vtahu k osnovám vyučovacích předmětů, jednotlivým žákům)
  • Revize učebního plánu (UP) (jak dobře rozložit hodiny a jak vše popsat v poznámkách k UP)
  • Konkrétní příklady z praxe

Lektoři

lektor-1

Mgr. Anna Doubková , lektor

Posláním Mgr. Anny Doubkové je  pomáhat v profesní reflexi a sebereflexi, a to především učitelům a vedení ve školách, ale i ve firmách; pomáhat kultivovat mezilidské vztahy a schopnost komunikovat. Mgr. Anna Doubková pracuje ve dvojici s PaedDr Karlem Tomkem - dvojice Doubková - Tomek působí po celé České republice.
lektor-2

PaedDr. Karel Tomek , lektor

je certifikovaným lektorem implementátorem pro společné vzdělávání. Pracuje ve stálém tandemu s Mgr. Annou Doubkovou (Doubková - Tomek, D&T, DaT) a stejně jako ona je pedagogem s dlouholetou pedagogickou praxí. Jejich témata jsou výukové metody, práce s motivací žáků i dospělých – učitelů i jiných pracovníků. Již druhou desítku let působí jako lektoři DVPP, a to i prostřednictvím moderních technologií (včetně eLearningu). Jsou autory různých článků, publikací a knih. Za důležité považují téma tvorby a následné inovace školních vzdělávacích programů, spolupracují s ČŠI při implementaci systémů InspIS ve školách. Práce se ŠVP je aktuální právě v období zavádění společného vzdělávání do praxe. Školám poskytují konzultace a metodickou podporu. Působí také jako koučové a mentoři v různých oblastech ve školství i mimo něj.