Šetrná sebeochrana, nácvik úchopů - 16 hodin
Obsah kurzu
Setkáváte se ve své praxi s agresivními klienty? Neumíte vhodně reagovat na jejich chování?
Naučte se zvládnout jednání klienta, který svým chováním ohrožuje nejen sebe ale rovněž zdraví a život Vás či jiných osob ve Vašem okolí…
Délka kurzu: 16 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Komunikace s agresivním klientem a pravidla šetrné sebeochrany, A2019/0017-SP/PC/VP
V teoretické části semináře proberete základy standardu kvality a zákonu o sociálních službách při práci s klientem s problémovým chováním.
- Dozvíte se, jaká je nutná a povinná dokumentace a získáte základní informace o transformaci, deinstitucionalizaci a lidských potřebách z hlediska vývoje lidské osobnosti.
- Objasníte si, kdo je klient s problémovým chováním a jak ho identifikovat. Rozebrány budou také definice problémového chování, jeho průběh a prevence.
- Proberete fáze fyzické agrese, metody deeskalace, aktivní naslouchání, fyzickou intervenci i rozbor incidentu a krizové scénáře.
V praktické části si vyzkoušíte nácviky práce s klientem sedícím, stojícím i ležícím na břiše či zádech.
- Nacvičíte si řízený pád i přechodové polohy.
- Naučíte se únikové techniky při nebezpečných situacích a další opatření – jak se bránit při škrcení, držení vlasů, rukou, kousání, vyváděcí techniky, apod.
- Vyzkoušíte si také použití akupresurních bodů a rozumného prahu bolesti při úniku z ohrožení a nebezpečí.
Obsah kurzu
Setkáváte se ve své praxi s agresivními klienty? Neumíte vhodně reagovat na jejich chování?
Naučte se zvládnout jednání klienta, který svým chováním ohrožuje nejen sebe ale rovněž zdraví a život Vás či jiných osob ve Vašem okolí…
Délka kurzu: 16 h
Název a číslo akreditace MPSV ČR: Komunikace s agresivním klientem a pravidla šetrné sebeochrany, A2019/0017-SP/PC/VP
V teoretické části semináře proberete základy standardu kvality a zákonu o sociálních službách při práci s klientem s problémovým chováním.
- Dozvíte se, jaká je nutná a povinná dokumentace a získáte základní informace o transformaci, deinstitucionalizaci a lidských potřebách z hlediska vývoje lidské osobnosti.
- Objasníte si, kdo je klient s problémovým chováním a jak ho identifikovat. Rozebrány budou také definice problémového chování, jeho průběh a prevence.
- Proberete fáze fyzické agrese, metody deeskalace, aktivní naslouchání, fyzickou intervenci i rozbor incidentu a krizové scénáře.
V praktické části si vyzkoušíte nácviky práce s klientem sedícím, stojícím i ležícím na břiše či zádech.
- Nacvičíte si řízený pád i přechodové polohy.
- Naučíte se únikové techniky při nebezpečných situacích a další opatření – jak se bránit při škrcení, držení vlasů, rukou, kousání, vyváděcí techniky, apod.
- Vyzkoušíte si také použití akupresurních bodů a rozumného prahu bolesti při úniku z ohrožení a nebezpečí.