Hodnocení a práce v heterogenních skupinách - 16 hodin
Obsah kurzu
Předpokladem úspěšného inkluzivního vzdělávání jsou mimo jiné i specifické dovednosti a rozvoj profesních kompetencí pedagogů. Přijďte si osvojit diagnostické metody potřebné pro individuální hodnocení žáků včetně vedení žáků k objektivnímu sebehodnocení.
Název vzdělávacího programu: Strategie hodnocení a práce v heterogenních skupinách žáků v rámci inkluzivního vzdělávání
Číslo akreditace: MSMT-6435/2018-3-242
Vzdělávací cíl:
- Osvojit si podpůrné diagnostiky žáků pro jejich hodnocení a sebehodnocení.
- Získat dovednosti potřebné pro vedení žáků k jejich vlastnímu sebehodnocení.
- Naučit se získávat efektivní zpětnou vazbu od žáků.
- Osvojit si metody a nástroje pro práci se žáky v heterogenních skupinách.
Tento seminář s využitím práce s kazuistikami a modelovými situacemi z praxe je rozdělen do 2 tématických celků:
1. Strategie hodnocení v inkluzivní škole (8h)
- hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sebehodnocení žáka,
- analýza potenciálu individualit,
- zpětná vazba.
2. Vyučování žáků v heterogenních skupinách (8h)
- proces učení v heterogenních skupinách,
- vzájemné učení,
- diferenciace a individualizace.
Obsah kurzu
Předpokladem úspěšného inkluzivního vzdělávání jsou mimo jiné i specifické dovednosti a rozvoj profesních kompetencí pedagogů. Přijďte si osvojit diagnostické metody potřebné pro individuální hodnocení žáků včetně vedení žáků k objektivnímu sebehodnocení.
Název vzdělávacího programu: Strategie hodnocení a práce v heterogenních skupinách žáků v rámci inkluzivního vzdělávání
Číslo akreditace: MSMT-6435/2018-3-242
Vzdělávací cíl:
- Osvojit si podpůrné diagnostiky žáků pro jejich hodnocení a sebehodnocení.
- Získat dovednosti potřebné pro vedení žáků k jejich vlastnímu sebehodnocení.
- Naučit se získávat efektivní zpětnou vazbu od žáků.
- Osvojit si metody a nástroje pro práci se žáky v heterogenních skupinách.
Tento seminář s využitím práce s kazuistikami a modelovými situacemi z praxe je rozdělen do 2 tématických celků:
1. Strategie hodnocení v inkluzivní škole (8h)
- hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- sebehodnocení žáka,
- analýza potenciálu individualit,
- zpětná vazba.
2. Vyučování žáků v heterogenních skupinách (8h)
- proces učení v heterogenních skupinách,
- vzájemné učení,
- diferenciace a individualizace.