Inkluze - pedagogická podpora (ZŠ, 2. stupeň) - 8 hodin

Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem semináře je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.
Název vzdělávacího programu: Jak zpracovat plán pedagogické podpory na 2. stupni ZŠ v rámci společného vzdělávání
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
V rámci druhého stupně základní školy bude plán pedagogické podpory (PLPP) zpracovávat obvykle třídní učitel s podporu výchovného poradce, případně školního poradenského pracoviště ve spolupráci s vyučujícími dalších vyučovacích předmětů, ve kterých je podpora žáka potřebná. To klade nároky na komunikace a efektivní organizaci práce. Smyslem tvorby, provádění a vyhodnocování PLPP je pomoci žákovi překonat obtíže, nikoli zatížit učitele další administrativou.
Aby však učitel mohl dobře plánovat kroky směřující k vytvoření plánu pedagogické podpory, musí s ním být dobře seznámený. Netýká se to pouze jednotlivých položek formuláře, ale především porozumění smyslu zpracování tohoto dokumentu a na tomto základě řízení procesu získávání informací o žácích a promýšlení kroků na jejich podporu v každodenní činnosti. Mnoho činností pro dosažení úspěch u svých žáků dobří učitelé dělají instinktivně, měli by mít možnost v diskusi se ujistit, kdy nastal čas pro písemné zpracování PLPP. Součástí vzdělávání je i pochopení širších souvislostí, jakými je například role PLPP v případě nutnosti využití vyšších stupňů podpory.
Hlavním vzdělávacím cílem kurzu je zvýšit znalosti vedení škol a učitelů v oblasti požadavků plynoucích z úpravy RVP ZV a jejich schopnost tyto požadavky prakticky aplikovat v práci s ŠVP vlastní školy.
Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, v němž se účastník dozví:
- Co je plán pedagogické podpory, z čeho vychází a jaký je jeho účel
- O struktuře a obsahu PLPP - jak pracovat s formulářem, jak získávat podklady, interaktivní formuláře jako pomoc pedagogům
- Řízení tvorby PLPP - efektivní komunikace mezi pedagogy, role třídního učitele, koordinace a vedení porad zaměřených na tvorbu PLPP
- O spolupráci se zákonným zástupcem žáka - jak komunikovat a co si připravit
- Konkrétních příkladech z praxe, zpracování ukázkového PLPP, práci s kazuistikami
Obsah kurzu
Tento kurz je vytvořen pro šablonu II/2.8 pro ZŠ. Jeho celkový rozsah je 8 hodin. Obsahem semináře je podrobné seznámení s nově zaváděným podpůrným opatřením v rámci společného vzdělávání - plánem pedagogické podpory, jeho účelem, strukturou a způsobem vytváření, používání a vyhodnocování.
Název vzdělávacího programu: Jak zpracovat plán pedagogické podpory na 2. stupni ZŠ v rámci společného vzdělávání
Číslo akreditace: MSMT-25266/2016-2-648
V rámci druhého stupně základní školy bude plán pedagogické podpory (PLPP) zpracovávat obvykle třídní učitel s podporu výchovného poradce, případně školního poradenského pracoviště ve spolupráci s vyučujícími dalších vyučovacích předmětů, ve kterých je podpora žáka potřebná. To klade nároky na komunikace a efektivní organizaci práce. Smyslem tvorby, provádění a vyhodnocování PLPP je pomoci žákovi překonat obtíže, nikoli zatížit učitele další administrativou.
Aby však učitel mohl dobře plánovat kroky směřující k vytvoření plánu pedagogické podpory, musí s ním být dobře seznámený. Netýká se to pouze jednotlivých položek formuláře, ale především porozumění smyslu zpracování tohoto dokumentu a na tomto základě řízení procesu získávání informací o žácích a promýšlení kroků na jejich podporu v každodenní činnosti. Mnoho činností pro dosažení úspěch u svých žáků dobří učitelé dělají instinktivně, měli by mít možnost v diskusi se ujistit, kdy nastal čas pro písemné zpracování PLPP. Součástí vzdělávání je i pochopení širších souvislostí, jakými je například role PLPP v případě nutnosti využití vyšších stupňů podpory.
Hlavním vzdělávacím cílem kurzu je zvýšit znalosti vedení škol a učitelů v oblasti požadavků plynoucích z úpravy RVP ZV a jejich schopnost tyto požadavky prakticky aplikovat v práci s ŠVP vlastní školy.
Kurz je realizován prostřednictvím jednoho osmihodinového vyučovacího modulu, v němž se účastník dozví:
- Co je plán pedagogické podpory, z čeho vychází a jaký je jeho účel
- O struktuře a obsahu PLPP - jak pracovat s formulářem, jak získávat podklady, interaktivní formuláře jako pomoc pedagogům
- Řízení tvorby PLPP - efektivní komunikace mezi pedagogy, role třídního učitele, koordinace a vedení porad zaměřených na tvorbu PLPP
- O spolupráci se zákonným zástupcem žáka - jak komunikovat a co si připravit
- Konkrétních příkladech z praxe, zpracování ukázkového PLPP, práci s kazuistikami
Lektoři

Mgr. Anna Doubková , lektor
