Mediální gramotnost - 16 hodin

Obrázek kurzu
DVPP ICT média PC Šablony

Obsah kurzu

Rozšiřte si své povědomí o současných nových médiích, vyzkoušejte si tvorbu konkrétních mediálních obsahů a předávání těchto sdělení dále. Vyberte si při praktickém nácviku mezi animací, filmovým střihem, reklamním sdělením, zpravodajstvím či blogem. 

Název vzdělávacího programu: Informační a mediální gramotnost v praxi učitele

Číslo akreditaceMSMT-14524/2018-1-460

Vzdělávací cíl: 

  • Posílit klíčové kompetence dnešního učitele v informační a mediální gramotnosti.
  • Ovládat kritické čtení a vnímání mediálních sdělení.
  • Umět interpretovat vztah mediálních sdělení a reality, fungování a vliv médií ve společnosti.
  • Naučit rozvíjet u žáků schopnost bránit se mediálním dezinformacím.  
  • Umět motivovat žáky k vědomému užívání moderních mediálních nástrojů. 
  • Ovládat klíčové prvky tvorby filmových příběhů, umět propojovat vhodná filmová díla s kontextem svého oboru. 

Témata vzdělávacího programu:  

  1. Nová média, masmédia a realita kolem nás
  2. Rezident a návštěvník
  3. Digitální detoxikace
  4. Fake news/hoax
  5. Videohry a občanská angažovanost
  6. Filmová a audiovizuální výchova
Individuální domluva

Obsah kurzu

Rozšiřte si své povědomí o současných nových médiích, vyzkoušejte si tvorbu konkrétních mediálních obsahů a předávání těchto sdělení dále. Vyberte si při praktickém nácviku mezi animací, filmovým střihem, reklamním sdělením, zpravodajstvím či blogem. 

Název vzdělávacího programu: Informační a mediální gramotnost v praxi učitele

Číslo akreditaceMSMT-14524/2018-1-460

Vzdělávací cíl: 

  • Posílit klíčové kompetence dnešního učitele v informační a mediální gramotnosti.
  • Ovládat kritické čtení a vnímání mediálních sdělení.
  • Umět interpretovat vztah mediálních sdělení a reality, fungování a vliv médií ve společnosti.
  • Naučit rozvíjet u žáků schopnost bránit se mediálním dezinformacím.  
  • Umět motivovat žáky k vědomému užívání moderních mediálních nástrojů. 
  • Ovládat klíčové prvky tvorby filmových příběhů, umět propojovat vhodná filmová díla s kontextem svého oboru. 

Témata vzdělávacího programu:  

  1. Nová média, masmédia a realita kolem nás
  2. Rezident a návštěvník
  3. Digitální detoxikace
  4. Fake news/hoax
  5. Videohry a občanská angažovanost
  6. Filmová a audiovizuální výchova